1114

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski

 

KMP 6/2018 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 4.

Rozdanie 4
Rozd. W,
po partii: obie
A K 8 5
K Q
A J
A 9 7 5 2
 
Q J 9 6
10 7
K 8 7
K 10 6 4
rozd. 4 10 7 4 3
A J 8 3 2
Q 3 2
3
  2
9 6 5 4
10 9 6 5 4
Q J 8
 

 Przy bardzo wielu stołach będzie to najkrótsza licytacja turnieju. Po PAS-ie W, gracz N otworzy silnym 2BA i wszyscy się na to zgodzą.

 Ręka N, pomimo układu 5-4, zdecydowanie kwalifikuje się do zgłoszenia bez atu. Najdłuższy kolor, czyli trefle, jest słabej jakości, a dubletony zawierają prawie połowę siły otwierającego.

 E zawistuje małym kierem i N dość łatwo skompletuje osiem lew. Jedyne co musi zrobić w rozgrywce, to wyjść w drugiej lewie blotką trefl do DW8 w stole.

 W przypadku, gdy NS nie grają silnym otwarciem 2BA sprawy mogą przyjąć nieco inny obrót. N otworzy 1 i, jeśli E zdecyduje się na wejście 1, a wśród około 200 graczy zajmujących tę pozycję znajdzie się ich kilkudziesięciu, jego partner odpowie 1, a wtedy, przy akompaniamencie przeciwników (EW zgłoszą 2), NS mogą wylicytować 3. Jest to optymalny kontrakt rozdania, gdyż grając w trefle można wziąć nawet dziesięć lew.

 Gra będzie toczyła się więc o dużą stawkę, bo 130 to więcej niż 120 za wygrane 2BA, a 110 to z kolei o 10 punktów mniej. Wszyscy dobrze wiemy jak wielką różnicę robi te skromne dziesięć punkcików w turnieju na maksy. By uzyskać optymalny rezultat, kolejne ruchy rozgrywającego po wiście 7 powinny wyglądać następująco:

1.      As pik.

2.      Pik przebity w stole.

3.      Kier do króla, E bije asem i odwraca w trefla.

4.      Dama ze stołu, W oczywiście nie kładzie króla.

5.      Kier do damy.

6.      Król pik.

7.      Przebicie ostatniego pika waletem atu.

8.      Blotka kier przebita w ręce.

9.      As karo.

10.  Walet karo.

11.  Przebitka dowolnego zagrania obrońców i deklaracja dziesięciu lew.

 Krótko mówiąc, najistotniejsza jest lewa ósma, a potem należy jeszcze tylko powstrzymać się przed ściąganiem asa treflowego.



Poprawiony (poniedziałek, 11 czerwca 2018 19:47)