Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy
Klasyfikacja długofalowa (kobiet, seniorów, juniorów, do lat 20)
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, KMP 2019
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski prowadzone przez BridgeSpider Sp. z o. o.
KMP 3/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 23.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ K 9 ♥ J 5 4 ♦ A 9 4 ♣ A J 8 7 6 |
|
♠ A J 4 ♥ A K 7 ♦ K J 6 5 2 ♣ Q 10 |
![]() |
♠ Q 10 8 7 2 ♥ Q 6 3 2 ♦ 10 7 ♣ 9 3 |
♠ 6 5 3 ♥ 10 9 8 ♦ Q 8 3 ♣ K 5 4 2 |
W tym rozdaniu po pasie S gracze W będą pewnie otwierali 1♣, chociaż na pewno znajdą się tacy, którzy stwierdzą „takie 18 to jak 17” i otworzą 1BA. Po otwarciu 1BA po transferze zagrają 2♠, a po użyciu konwencji „Garbage Stayman” 2♥:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1BA | pas | 2♣ | pas |
2♦ | pas | 2♥* | pas |
2♥ – co najmniej 4-4 w starszych, chęć gry tylko na wysokości dwóch.
Po otwarciu 1♣ gracze N pewnie zmieszczą się 2♣ i po dwóch pasach licytacja wróci do W. Będzie miał on teraz do wyboru, albo 2♦, albo kontrę. Moim zdaniem pas nie wchodzi w rachubę. Zwłaszcza w sytuacji, gdy jesteśmy na wysokości 2♣, W z silnym wariantem trefla nie może spasować.
Osobiście wydaje mi się, że mniejszym złem jest kontra, gdyż ręka W to na pewno nie jest „silny trefl na karach”. Czy po kontrze z kolei E ma na jakąś akcję silniejszą, niż 2♠? 4 PC, 2 damy… Co prawda układ 5-4w starszych, ale do końcówki potrzeba niezłej ręki. To skłania do ostrożności, ale nawet po ewentualnych 3♣, W zalicytuje 3♦ i po 3♠ gracza E spasuje:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1♣ | 2♣ | pas | pas |
ktr. | pas | 3♣ | pas/ktr. |
3♦ | pas | 3♠ | pas… |
Na piki, a także i na kiery bierze się 9 lew.
Tam, gdzie gracze N nie wejdą po 1♣, po początku:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1♣ | pas | 1♦ | pas |
1BA | pas | ? |
Gracze E staną przed pytaniem czy inwitować… Wydaje mi się, że najlepszym wyjściem jest Stayman z nastawieniem, że po wskazaniu starszej czwórki zainwitujemy podniesieniem do wysokości trzech, a po odpowiedzi 2♦ spróbujemy zagrać 2 w starszy, używając opisanego na początku mechanizmu Garbage Stayman.