Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy

Klasyfikacja długofalowa (kobietseniorówjuniorówdo lat 20)

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 20172018, KMP 2019

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski prowadzone przez BridgeSpider Sp. z o. o.

 


 

KMP na IMP 5/2022 - analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMP 5/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 15.

Rozdanie 15
Rozd. S,
po partii: NS
Q 7 6 2
K 6 5
A Q
8 7 6 2
 
J 10 8
A J 8
9 8
A K Q J 5
rozd. 15 A K 9 4 3
9 7 3 2
K 6 4
10
  5
Q 10 4
J 10 7 5 3 2
9 4 3
 

Po pasie S gracze W będą otwierali 1BA, N spasuje i ciąg dalszy licytacji będzie, podobnie jak w rozd. 4, zależał od ustaleń pary WE dotyczących licytacji z kolorami starszymi. Jeżeli WE z 5-4 w starszych z siłą na końcówkę zaczynają od Staymana, E po odpowiedzi 2 w zależności od ustaleń zalicytuje – grając Smoleniem - 3 (5+ i 4), a grając pytaniem 3, właśnie tę odzywkę:

W N E S
      pas
1BA pas 2 pas
2 pas 3* pas
3* pas 3BA* pas
4 pas…    

3 – pytanie o starszą trójkę;

3 – trójka kierowa, nie wyklucza pikowej;

3BA – układ 54, siła na końcówkę.

Przy wychodzącym impasie pikowym na linii WE wygrywa się szlemika, ale podejrzewam, że szlemik licytowany będzie w tym rozdaniu rzadkością.

Tam, gdzie WE grają dzisiejszą wersją transferów, licytacja przebiegnie następująco:

W N E S
      pas
1BA pas 2 pas
2 pas 3* pas
3* pas 4 pas…

3 – 5+-4+, forsujące do dogranej;

3 – fit pikowy, ładna ręka.

Z ręki N najprawdopodobniej nastąpi wist w trefle; wydaje się, że najlepszą rozgrywką jest przejęcie dziesiątki i impas pikowy – w razie nie udania się dopuszczamy gracza S, który nie może zagrozić królowi karowemu, a dojście do stołu w razie zagrania przez S w kiery zabezpiecza pik.