Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy
Klasyfikacja długofalowa (kobiet, seniorów, juniorów, do lat 20)
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, KMP 2019
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski prowadzone przez BridgeSpider Sp. z o. o.
KMP na IMP 5/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 29.
Rozdanie 29 Rozd. N, po partii: obie |
♠ 10 7 4 ♥ K Q 10 4 ♦ Q 9 ♣ J 9 5 2 |
|
♠ K ♥ A 8 5 ♦ A K 7 6 3 ♣ Q 8 4 3 |
![]() |
♠ 8 6 5 ♥ 7 6 2 ♦ J 4 2 ♣ A K 10 6 |
♠ A Q J 9 3 2 ♥ J 9 3 ♦ 10 8 5 ♣ 7 |
W tym rozdaniu po dwóch pasach gracze S będą otwierać, w zależności od stosowanego systemu, 2♦ multi lub 2♠ naturalne słabe dwa.
Po każdym z tych otwarć gracz W stanie przed takim samym problemem – kontra (cała Polska gra, że na 2♦ multi kontra jest „wywoławcza do pików”), czy 3♦. Każda z tych odzywek ma plusy dodatnie i plusy ujemne. Rozważmy wady wejścia 3♦ – jakość koloru – co prawda z AK, ale tylko pięć i bez wysokich blotek, możliwość gry we wszystkie kolory, a po 3♦ zwłaszcza znalezienie trefli może być trudne. A kontra? Przede wszystkim tylko 3 kiery. Podejrzewam jednak, że na większości stołów nastąpi wejście karami. N nie odpuści – po multi powie pewnie 3♥ „do koloru”, a po naturalnym „słabym 2♠” podniesie piki do trzech. E ma co prawda układ 4333, ale pełny fit karowy i trefle z AK, oraz spore szanse na krótkość w starszym kolorze u partnera, co w pełni uzasadnia podniesienie do 4♦. Na tym licytacja powinna zgasnąć.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 2♦* | |
3♦ | 3♥* | 4♦ | pas… |
2♦ – mini-multi – blok na nieznanym kolorze starszym;
3♥ – „pasuj, albo popraw” – licytacja „do koloru partnera”, gwarantująca także fit pikowy.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 2♠ | |
3♦ | 3♠ | 4♦ | pas… |
Jeżeli W zdecyduje się na kontrę, N podniesie poprzeczkę do wysokości trzech:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 2♦* | |
ktr. | 3♥* | ? |
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 2♠ | |
ktr. | 3♠ | ? |
W obu powyższych sekwencjach graczowi E nie jest łatwo zdecydować się na 4♣; może zresztą w rachubę wchodzi także kontra, zwłaszcza, gdy wyklucza czwórkę kierów? W każdym razie na pewno nie jest łatwo zdecydować się na coś innego niż pas. Wygranie kontraktu 3♠ wymaga złapania króla atu, co nie jest proste. Jednak jeżeli w pierwszych lewach rozgrywający zdoła się zorientować, że asa z królem trefl ma gracz E, to króla pik na pewno już nie może mieć – z 10 PC coś by zalicytował, pewnie 3BA – i może zagrać atu z góry, realizując kontrakt.