Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy
Klasyfikacja długofalowa (kobiet, seniorów, juniorów, do lat 20)
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski prowadzone przez BridgeSpider Sp. z o. o.
KMP na IMPy 12/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 16.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ 10 9 7 6 ♥ 9 6 ♦ K Q 8 ♣ Q J 8 2 |
|
♠ K 4 3 2 ♥ J 2 ♦ 10 9 ♣ A 7 5 4 3 |
![]() |
♠ A Q 8 5 ♥ 8 7 5 4 3 ♦ J 5 ♣ K 9 |
♠ J ♥ A K Q 10 ♦ A 7 6 4 3 2 ♣ 10 6 |
Tutaj trudno bawić się w proroka. Po dwóch pasach licytacja dojdzie do gracza E, Czy to jest karta na trzecioręczne 1♥? W niekorzystnych? Optycznie już lepiej wygląda 1♠. Ale pewnie większość spasuje i S otworzy 1♦. Po pasie W, N zalicytuje 1♠, E spasuje a S ma rebid 2♦; na rewers 2♥ mimo koronki w kierach brakuje jeszcze ze 2 PC. Po 2♦ W spasuje, a N podniesie do 3♦. E spasuje, a S powinien też spasować – do 3BA potrzebujemy u partnera trzeciego króla, najlepiej z damą lub waletem w karach i czegoś w rodzaju DWx w kolorach czarnych. Czy może on aż tyle mieć? Pewnie nie, ale spasują tylko nieliczni, a większość nie oprze się pokusie 3♥. Teraz N z zatrzymaniem treflowym powie 3BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | pas | 1♦ |
pas | 1♠ | pas | 2♦ |
pas | 3♦* | pas | 3♥ |
pas | 3BA | pas… |
3♦ – karta w zasadzie za słaba, ale 3♦ to w takiej sekwencji podniesienie „kurtuazyjne”, przy dobrym ficie nie gwarantujące pełnego pokrycia siły na inwit.
E nie ma łatwego wistu – w świetle licytacji pik i trefl są do wartości w ręce rozgrywającego i pewnie wielu zdecyduje się na atak w kiery. Jeżeli czytelną siódemką to rozgrywający ma szanse zagrać kiery z góry i wziąć 10 lew.
Po ataku w kolor czarny obrona ma szanse zebrać pierwsze pięć lew.
Na niektórych stołąch gracze E otworzą pewnie czymś typu „podlimitowe na obu starszych”, np. 2♣. Tam NS pewnie po próbie zagrania końcówki będą musieli grać aż do 4♦:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 2♣* | 2♦ |
2♠ | 3♦ | pas | 3♥* |
pas | 4♦ | pas… |
2♣ – podlimitowa na obu starszych;
3♥ – wskazanie zatrzymania (gdy przeciwnicy zgłosili dwa kolory, powszechnie gra się wskazywaniem zatrzymań, a nie pytaniami, próba zagrania 3BA.