Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 01/13 - Analiza rozdań

Spis treści
KMP 01/13 - Analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.

Rozdanie 20
Rozd. W,
po partii: obie
QT5
6542
Q94
KJ8
 

AKQJ8
KJT875
A5
rozd. 20 KJ743
T93
62
Q43
  A9862
7
A3
T9762
 

Nasz System:

W

N

E

S

11

pas

22

pas

3

pas

3

pas

4

pas

pas

pas

1 karta bliska acolowskiemu forsingowi do dogranej

2 ręka za słaba na odpowiedź 1, a uzgodnienie kierów dopiero w drugim okrążeniu

albo:

W

N

E

S

21

pas

22

pas

23

pas

24

pas

35

pas

36

pas

4

pas

pas

pas

1 acolowski forsing do dogranej (tylko trzy przegrywające, na dobrą sprawę brakuje jednak jednej szybkiej lewy, typu A, AK)

2 standardowy negat – brak asa i króla oraz wartości je rekompensujących

3 naturalne: 5+ albo 4–5+/

4 naturalne, 5+

5 naturalne: 5+–4+ albo 4–5+

6 trzy kiery

Wspólny Język:

W

N

E

S

1

pas

1

1

2

pas

2BA

pas

31

pas

4

pas

pas

pas

 

 

1 5+, forsing

I tę końcówkę w kiery powinna zagrać w zasadzie każda para WE. Ale też tylko końcówkę, gracze szybko bowiem się połapią, że ich połączone ręce nie mają jednak potencjału szlemikowego. Przeciwko 4(W) obrońca N zawistuje najprawdopodobniej blotką atu, przynajmniej tam, gdzie nie dostanie zadnego wskazania pierwszowistowego od partnera. Rozgrywający utrzyma się wówczas 10 na stole i zagra stamtąd w karo. Aby zapewnić sobie jedenaście wziątek – W będzie musiał wstawić z ręki K. I powtórzyć karem, a potem przebić trzecią rundę tego koloru w dziadku (na wszelki wypadek 9, choć akurat ta asekuracja nie jest w tym wypadku konieczna). Jeżeli natomiast rozgrywający wstawi z ręki w pierwszej rundzie koloru W, to odda już dwa kara oraz trefla i będzie się musiał zadowolić tylko swoim.

Wreszcie przypadek ostatni – tam, gdzie S wejdzie do licytacji 1, jego partner zaatakuje później przeciwko 4(W) w ten właśnie kolor. W zadysponuje wówczas ze stołu W, a zagranego przez S A przebije figurą atutową w ręce. Następnie rozgrywający wejdzie na stół 10 (przejmując tam nią zagraną z ręki 8) i zagra stamtąd w karo. Jeżeli wstawi z ręki K – będzie już miał dwanaście lew, treflową kontynuację ze strony e-S-a pobije bowiem asem w ręce, przebije w dziadku karo 9, na dobrego K pozbędzie się z ręki blotki treflowej, trzy razy zaatutuje i wykorzysta jeszcze trzy dobre kara ręki.

Jeżeli zaś kara zostaną chybione, to N dostanie się do ręki na D i powtórzy atutem. W ten sposób rozgrywający straci nie tylko wziątkę w kolorze karowym, ale też lewę, którą zyskał na pierwszym wiście (pikowym). Po utrzymaniu się w ręce K W będzie bowiem kontynuował stamtąd K, a obrońca S – po pobiciu go A – wyjdzie w trefla. I rozgrywający będzie jeszcze musiał oddać trefla, sam skompletuje zatem jedynie dziesięć lew. Proszę zauważyć, iż przy założeniu, że kara nie zostaną trafione, rozgrywającemu nic nie pomogłoby też, gdyby wcześniej – po wejściu do dziadka 10, a przed zagraniem stamtąd w kara – pociągnął dobrego K i wyrzucił nań z ręki trefla…

Podstawowym wpisem w protokole tego rozdania będzie zatem 650 dla WE, dwa pozostałe – 620 i 680 dla tej strony – też jednak będą w nim obecne.

Minimaks teoretyczny: 5(WE), 11 lew, 650 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 10 (WE);

– 11 (WE);

– 7 (NS);

BA – 8 (WE).