Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 6/2017 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2017 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 32.

Rozdanie 32
Rozd. W,
po partii: EW
K 3
10 7 3 2
Q J 7 2
K J 8
 
J 10 6 5 2
A Q 4
8
Q 10 5 4
rozd. 32 A Q
9 8 6 5
A K 10
A 7 6 2
  9 8 7 4
K J
9 6 5 4 3
9 3
 

Rozdanie niezbyt skomplikowane w licytacji ale ciekawe i pouczające w rozgrywce.

Zdecydowana większość par wyląduje w kontrakcie 3BA po, mniej więcej, takiej sekwencji:

W N E S
pas pas 1BA pas
  2 (1)   pas    2    pas 
  3 (2)   pas   3 (3)    pas 
  3BA   pas    

 (1)  Transfer na piki.

 (2)  Naturalny (5 pików i 4+ trefle) forsing do końcówki.

 (3)  Wartości karowe, brak fitu pik i jednocześnie obawa o kiery.

  S zawistuje szóstką karo, ósemka ze stołu, walet od N i E weźmie pierwszą lewę asem. Optymalnym zagraniem rozgrywającego w tym momencie jest wyjście asem i damą pik. N musi wziąć królem i, ponieważ żadna inna kontynuacja nie wygląda atrakcyjnie, powtarza kara. Poza tym W mógł przecież zaatakować z konfiguracji 106xxx. E kładzie dziesiątkę i bierze lewę. Z dziadka dodany zostaje mały kier.

  Na razie wszystko przebiega w sposób niemalże automatyczny. Rozgrywający liczy lewy i ma już 4 piki, kiera, 3 kara i trefla czyli swoje. Czas na nadróbki.

  Czy postawić na kiery, czy na trefle?

  Najlepszą szansą jest z całą pewnością zagranie blotką trefl do damy. Jeśli bowiem S wskoczy królem to praktycznie mamy już 11 lew. Oczywiście nie możemy wyjść asem trefl gdyż zagranie to bardzo psuje nam komunikację.

  W konkretnym rozdaniu nic to jednak nie da gdyż N po lewie na króla trefl wyjdzie w karo po raz trzeci.

  Rozgrywający doda ze stołu trefla, gdyż nie powinien pozbywać się damy kierowej, a następnie zagra asa treflowego. Walet nie spadnie i teraz trzeba będzie podjąć maksową decyzję. Impasować, czy nie impasować króla kier?

 Z pomocą przychodzi w tym momencie prosta arytmetyka i rozum. E powinien zarejestrować, że N, który jest po pasie pokazał już króla pik, króla trefl i damę z waletem w karach. Razem 9 PC.

Czy może więc mieć króla kier? NIE bo miałby 12 punktów, a tym samym otwarcie.

  Po wyciągnięciu takiego wniosku rozgrywający zagra kiera do damy i weźmie 10 lew, co da mu bardzo dobry wynik gdyż nie wszyscy gracze E będą szli taką drogą.