Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 3/2013 - Analiza rozdań

Spis treści
KMP 3/2013 - Analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 2; rozdawał E, po partii NS.

Rozdanie 2
Rozd. E,
po partii: NS
AT92
6
KQ93
JT86
 
QJ763
AQ4

AK543
rozd. 2 4
K9753
AJ872
Q9
  K85
JT82
T654
72
 

W

N

E

S

21 pas
2BA2 pas 33 pas
4 pas pas pas

1 dwukolorówka Wilkosza

2 pytanie

3 kara i kiery

W

N

E

S

21 pas
2BA2 pas 33 pas
4 pas pas pas

1 dwukolorówka kiery i inny

2 pytanie (może partner ma też piki?)

3 kiery i kara

KartaW to przyzwoite 16 PC z fitem w kierach oraz bocznym renonsem, po dwukolorowym otwarciu E jego partner powinien zatem bezwarunkowo doprowadzić do końcówki. W kiery, acz przedtem sprawdzić, czy otwierający nie ma czasem bokiem pików (choć statystycznie z punktu widzenia W drugim longerem partnera są kara), łatwiej bowiem grałoby się na dziesięciu aniżeli na ośmiu atutach.

Przeciwko 4(E) S wyjdzie najprawdopodobniej w trefla. Rozgrywający nie musi spieszyć się z wyrzutką pika na K, z równym powodzeniem będzie bowiem później mógł pozbyć się nań kara. Przegrywającego, tego ostatniego koloru nie da się przecież wyrobić przebitkami. W tym wariancie oczywistym posunięciem będzie zatem wzięcie pierwszej lewy D w ręku i wyjście stamtąd w singla pikowego – aby otworzyć możliwość przebijania pików w ręce, a także wyrobienia sobie w tym kolorze forty. Powiedzmy, że S doda wówczas blotkę pikową (gdy wskoczy K, rozgrywający zaekspasuje potem jego partnerowi asa i szybko wyrobi sobie wziątkę na W) –E zadysponuje zatem ze stołu D, a N zabije ją A i – powiedzmy – powtórzy W. Rozgrywający utrzyma się A na stole, przebije w ręce pika, przebije w dziadku karo i przebije w ręce pika. Od e-S-a spadnie wówczas K i pozostałe na stole W 7 będą już dobre. Mimo to rozgrywający będzie musiał poruszać się ostrożnie – nie będzie mu wolno zagrać w atu, tylko powinien przebić w dziadku D karo, a następnie zagrać stamtąd W (albo K) i wyrzucić z ręki karo. S przebije tę lewę i wyjdzie w kiera, na dziadkowego pika albo K rozgrywający pozbędzie się jednak z ręki W. I odda jeszcze tylko lewę atutową.

Jak widać, zwycięska rozgrywka musi być staranna, będzie też jednak jak najbardziej naturalna, szczególnie w kontekście tego, że szybko wyjdzie na jaw podział trefli 4–2. Oczywiście, do sukcesu doprowadzi też, wspomniane uprzednio jako niekonieczne, szybkie zagranie przez rozgrywającego trzy razy w trefle i wyrzucenie z ręki singla pikowego. Wprawdzie S przebije tę lewę i wyjdzie W, ale E zabije go A na stole (!), po czym przebije w ręce trzy piki, a w dziadku dwa kara, wykorzysta też rzecz jasna w tym ostatnim kolorze asa oraz K w ręce. I to będzie w istocie najprostsza droga do celu. Są też jednak i inne, nie wolno tylko spieszyć się z atutowaniem, nie ma zresztą ku temu żadnego powodu.

Mam nadzieję, że ogromna większość końcówek w kiery zostanie zrealizowana, w protokole królował będzie więc zapis 420 dla WE.

Minimaks teoretyczny: 4(WE), 10 lew; 420dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (WE);

– 7 (WE);

– 10 (WE);

– 8(WE);

BA – 9 (WE).