Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2017 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2017 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 19.

Rozdanie 19
Rozd. S,
po partii: EW
A K J 10
7 3
10 4 2
A Q 7 4
 
Q 8 5 4
6 5 4
K 7 5 3
10 6
rozd. 19
A Q J 10 9 8
J 9 8
K 9 5 3
  9 7 6 3 2
K 2
A Q 6
J 8 2
 

Para NS może w tym rozdaniu wygrać końcówkę pikową, a więc zapisać po swojej stronie 420 punktów. By tego dokonać musi jednak najpierw wylicytować kontrakt 4, a potem jeszcze go zrealizować. O ile dojście do gry kończącej, zwłaszcza przy pomocy przeciwników, wchodzi w rachubę, to wzięcie dziesięciu lew w rozgrywce jest zadaniem niezwykle skomplikowanym.

Popatrzmy najpierw na licytację. W pierwszym wariancie gracz W nie popiera swojego partnera, a w drugim i trzecim jest bardziej aktywny.

W N E S
      pas
pas 1 1 1
pas 2 pas/3 pas/3
pas      

 

W N E S
      pas
pas 1 1 1
2 2 3 3/ (1)
pas 4 pas  

(1) Inwit do końcówki pikowej.

W N E S
      pas
pas 1 1 1
2 2 3 ktr (1)
pas 4 pas  

(1) Ponieważ przeciwnicy zabrali nam przestrzeń licytacyjną jedynym inwitem jest w takiej sytuacji kontra.

A teraz rozgrywka, która jest o wiele trudniejsza.

Pierwszy wist kierowy E powinien zabić asem i kontynuować kiery. S bierze królem i, ponieważ nie jest jasnowidzem, gra pika do asa. E dokłada kiera i gra się mocno komplikuje. By wygrać należy wyjść teraz blotką trefl spod AD. Prawy obrońca oczywiście przepuszcza, a rozgrywający, po lewie na waleta ponownie wychodzi w atu i tym razem już impasuje damę. Kolejny konieczny do wygrania ruch to blotka karo do asa (!), a potem odebranie graczowi W wszystkich pików. Zauważmy, że do czterech atutów E musi dołożyć cztery kiery i w pięciokartowej końcówce zatrzymać W9 K95.

W ramach gimnastyki szarych komórek proponuję wyrysować sobie tę właśnie końcówkę, w której wszyscy gracze mają po pięć kart, i rozwiązać zadanie pt. „N wychodzi i bierze trzy lewy”.

Po przyjrzeniu się wszystkim powyższym faktom możemy śmiało stwierdzić, że zapis 420 za wygranie czterech pików będzie dla strony NS po prostu rewelacyjny.