Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP na IMPy 3/2024 - analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 3/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 14.

Rozdanie 14
Rozd. E,
po partii: -
Q 7
Q 10 8 6 3
A K 7
10 7 2
 
A J 4
A 7 4 2
J 5 3
Q 5 4
rozd. 14 9 8 6 5 3
K
4 2
A K J 9 6
  K 10 2
J 9 5
Q 10 9 8 6
8 3
 

Tutaj gracze E będą w większości otwierać 1 (podejrzewam, że mało kto wybierze 2, raz, ze względu na 11 PC, a dwa, na jakość pików, a i 2 Precision – „taka piątka to jak czwórka” – wybiorą tylko co więksi „fantaziści”). S spasuje, a W zalicytuje pewnie „polskie" 2, N spasuje, raz, ze względu na bezpieczeństwo, a dwa – wolałby pewnie wist karowy od kierowego, a E zalicytuje 2 (3 wymaga na pewno większej siły niż 11 PC, zwłaszcza po 2 „polskim”, które najczęściej jest licytowane z ręką zrównoważoną, niekoniecznie z treflami), po których W zalicytuje 4.

W N E S
    1 pas
2 pas 2 pas
4 pas…    

W może zacząć także od 2BA – inwit z fitem – z intencją dołożenia końcówki nawet po negatywnych 3, aby wskazać minimum forsingu do końcówki, zwykle niezbyt ciekawe 12-23 PC.

Po tej licytacji z kartą S najlepiej wygląda wist w trefle – „na kolor w krótkie”. Rozgrywający weźmie w ręce i powinien na kiera zrzucić z ręki karo, po czym zagrać na podział pików 3-2 – as atu, atu.  

Jeżeli S wyjdzie w karo i obrona zagra trzy razy w ten kolor, rozgrywający będzie musiał coś trafić w atutach – najlepiej zacząć od ósemki z ręki – a nuż S nie pobije dziesiątką? Wtedy będzie prosto. Jeżeli S pobije dziesiątką, a waleta ze stołu N weźmie damą i odejdzie w trefla, to po wzięciu w ręce trzeba trafić, czy S miał K10 sec, czy N D7… Może z K10 sec gracz S podstawiłby chytrze króla? Przesłanka cienka, ale czasem lepsza taka niż żadna.