Projekt Regulaminu DMP Szkół
Regulamin Drużynowych Mistrzostw Polski Szkół
-
Organizatorem Drużynowych Mistrzostw Polski Szkół (DMPS) jest Beskidzkie Stowarzyszenie Brydża Sportowego i Śląski Związek Brydża Sportowego, przy współpracy z Polskim Związkiem Brydża Sportowego.
-
Zawody odbędą się w terminie 28.11-01.12.2024 w Szczyrku w Ośrodku Wypoczynkowym „PANORAMA” przy ul. Wczasowej 20.
-
Cel organizacji DMPS
- Popularyzacja brydża sportowego w środowisku młodzieży szkolnej,
- Integracja środowiska młodzieży z całej Polski,
- Wyłonienie najlepszych szkół podstawowych i ponadpodstawowych w Polsce.
-
Założenia organizacyjne
- W DMPS rozgrywane są oddzielne turnieje dla kategorii szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych.
- Każdą szkołę ma prawo reprezentować jedna drużyna 4-6 osobowa lub dwie drużyny 4 osobowe.
- Wszyscy zawodnicy w drużynie oraz każdej parze uczęszczają do tej samej szkoły.
-
Zgłoszenia i warunki uczestnictwa
- Zgłoszenia należy wysyłać mailowo na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. w terminie do 17 XI z podaniem zawodników z podziałem na pary i drużyny.
- Zgłoszenia drużyny dokonuje szkoła, klub lub WZBS.
- Podczas pobytu każda drużyna musi mieć prawnego opiekuna (ukończone 21 lat).
- Koszt uczestnictwa (wyżywienie od kolacji w czwartek do obiadu w niedzielę i 3 noclegi) wynosi 450 zł od zawodnika i opiekuna. Płatne przelewem na konto Beskidzkiego Stowarzyszenie Brydża Sportowego lub na miejscu zawodów, przez opiekunów drużyn
- W zawodach nie obowiązuje posiadanie opłaconej aktualnej składki PZBS.
- Poprzez uczestnictwo zawodnicy i opiekunowie wyrażają zgodę na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku przez organizatorów dla celów szeroko rozumianej promocji dyscypliny brydż sportowy. Załącznik RODO.
- Organizator nie ubezpiecza uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków ani nie odpowiada za rzeczy zaginione.
-
Schemat rozgrywek
- Szczegółowy schemat rozgrywek w turnieju teamów szkół podstawowych i ponadpodstawowych zostanie podany po zamknięciu zapisów.
- W turnieju par szkół ponadpodstawowych rozegramy 6 rund po 10 rozdań eliminacji, a następnie zamknięte finały.
- Liczba rozdań w turniejach par szkół podstawowych może być mniejsza niż w turniejach szkół ponadpodstawowych.
-
Punktacja długofalowa
- Klasyfikacja szkół jest tworzona poprzez zsumowanie punktów PDF.
- W klasyfikacji szkół liczy się wynik najwyżej sklasyfikowanego teamu oraz dwóch najwyżej sklasyfikowanych par.
- Dodatkowe premie PDF za pierwsze trzy miejsca w turnieju par w wysokości 5, 3, 1
- Dodatkowe premie PDF za pierwsze trzy miejsca w turnieju teamów wysokości 5, 3, 1
-
Sędziowanie i restrykcje
- W turniejach obowiązują aktualne przepisy PZBS, w tym: Międzynarodowe Prawo Brydżowe, Decyzje Organizacji Nadzorującej, Regulamin Zawodów PZBS, Polityka Systemowa PZBS, Zasady Alertowania.
- W żadnej fazie turnieju nie dopuszcza się stosowania systemów żółtych ani konwencji brązowych.
- Wyniki meczów są przeliczane na VP wg ułamkowej tabeli WBF.
- W przypadku jednakowej liczby PDF w klasyfikacji szkół, wyższe miejsce zajmuje szkoła, której pierwsza drużyna była wyżej w turnieju drużynowym.
- Różnicowanie lokat w turnieju par zgodnie z § 45 Regulaminu Zawodów PZBS.
- Podczas gry zawodnikom zabrania się korzystania z telefonów i innych urządzeń elektronicznych, również poza salą gry.
- Opiekunowie nie przebywają w sali gry podczas trwania zawodów, chyba że za zgodą lub na polecenie Sędziego.
- W trakcie trwania zawodów obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i spożywania alkoholu i napojów energetycznych.
- Sędziowie zawodów: Ryszard Łazikiewicz, Artur Wasiak, Krzysztof Tomsia, Jan Łazikiewicz
- Od decyzji zespołu sędziowskiego nie ma odwołań.
-
Nagrody
- Za pierwsze 3 miejsca w turniejach rozgrywanych w ramach DMPS, zawodnicy otrzymują medale, dyplomy i puchary.
- 6 najlepszych szkół podstawowych i ponadpodstawowych wg punktacji długofalowej otrzyma puchary.
- Zwycięzcy turnieju drużynowego szkół ponadpodstawowych otrzymują 75 PKL-i, a szkół podstawowych 60 PKL-i.
- Zwycięzcy turniejów par szkół ponadpodstawowych otrzymują 60 PK, a szkół podstawowych 50 PKL.
- Wszyscy zawodnicy dostają upominki.
-
Postanowienia końcowe
- W razie zaistnienia nieprzewidzianych okoliczności, dopuszcza się dostosowanie harmonogramu i/lub formatu zawodów w stopniu niezbędnym do terminowego i sprawiedliwego przeprowadzenia zawodów.
- Kwestie sporne oraz nieobjęte niniejszym regulaminem, rozstrzyga Sędzia Główny w porozumieniu z przedstawicielem Organizatora.
-
Harmonogram
Czwartek , 28 listopada
17.00 – Weryfikacja i zakwaterowanie
18.00 – 19.00 Kolacja
19.00 – 22.00 Turniej par sesja 1 ( 2 x 10)
Piątek, 29 listopada
9.00 – 10.00 Śniadanie
10.00 – 13.00 Turniej par sesja 2 (2 x 10)
13.00 – 14.00 Obiad (dwie tury po 30 minut)
14.00 – 17.00 Turniej par sesja 3 (2 x 10)
17.00 – 18.00 Kolacja
18.00 – 22.00 Zamknięte finały (18 rozdań szkoły podstawowe, 27 rozdań szkoły)
Sobota, 30 listopada
08.00 – 09.00 śniadanie
09:00 – 13.00 Turniej drużynowy - sesja 1
13:00 – 14.00 Obiad(dwie tury po 30 minut)
14:00 – 17.00 Spacer leśny do Chaty Wuja Toma jak pogoda pozwoli.
17.00 – 18.00 Kolacja
18.00 – 22.00 Turniej drużynowy – sesja 2
Niedziela, 1 grudnia
08.00 – 9.00 Śniadanie
09.00 – 12.00 Turniej teamów finały
12.00 – 13.00 Obiad
13.00 Ceremonia zakończenia