Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.

Rozdanie 17
Rozd. N,
po partii: -
KJ
KQT62
KJT863
 
AT985
9
5
AKQ952
rozd. 17 32
AJ84
A942
863
  Q764
753
Q7
JT74
 

W

N

E

S

11

pas

pas/1BA2

23

3

ktr.4

pas

35

pas

3BA6

pas

pas

pas

 

 

1 tak się w Polsce otwiera z układem starsza piątka–młodsza szóstka

2 półforsujące, m.in. tzw minipodniesienie z fitem kierowym (4–6 PC)

3 dwukolorówka piki i młodszy

4 propozycyjna, a jednocześnie wskazanie, że E ma „coś” w karcie

5 wywiad bezatutowy, dążenie do zagrania maksowych 3BA w oparciu o pełny kolor treflowy

6 kiery także trzymane!

albo:

W

N

E

S

11

pas

1BA2

23

3

ktr.4

pas

55

pas

pas

pas

1 tak się w Polsce otwiera z układem starsza piątka–młodsza szóstka

2 półforsujące, m.in. tzw minipodniesienie z fitem kierowym (4–6 PC)

3 dwukolorówka piki i młodszy

4 propozycja, a jednocześnie wskazanie, że E ma „coś” w karcie

5 zapowiedź nico wątpliwa, nie tylko dlatego, iż gra toczy się w turnieju na maksy

Najczęściej powinno się skończyć na 3BA(E) – gracz W powinien bowiem dążyć do zapowiedzenia tego kontraktu ze względu na posiadanie pełnego longera treflowego i bocznego asa, jego partner ma zaś pewne i szybkie zatrzymania w obu kolorach czerwonych. Przeciwko tej grze S wyjdzie najprawdopodobniej w D, w tym kolorze partnera ma przecież starszą figurę. Rozgrywający zabije drugie karo, po czym – aby grę zrealizować, musiałby w pierwszej rundzie koloru treflowego zaimpasować obrońcy S waleta z dziesiątką. Mimo żeN wskazał duży układ w kolorach czerwonych, nie będzie to jednak zagranie ani łatwe, ani oczywiste. Na pewno rozgrywający zabije więc tę lewę A i przekona się o rozkładzie koloru 4–0. Będzie wówczas kontynuował treflami, wyrobi więc sobie ten kolor, czym ograniczy swoją wpadkę do bez jednej. Tak samo potoczy się rozgrywka po wiście kierowym.

Dużo łatwiej będzie zrealizować kontrakt 5, jako że nie trzeba będzie wówczas impasować w ciemno trefli. Przeciwko tej grze N wyjdzie K. Rozgrywający zabije na stole A, po czym w naturalny sposób puści wkoło pika (albo zagra A i pikiem). N weźmie tę lewę W i – załóżmy – odejdzie bezpiecznie K. W zabije w ręce A, ściągnie A i przekona się o złym rozkładzie atutów. Nic to, następnie rozgrywający przebije na stole pika, ściągnie A, przebije w rece karo, przebije pika, przebije w ręce jakąś czerwoną kartę i wyjdzie z ręki dobrym pikiem. S przebije go 7, ale ostatnie trzy wziątki – na K D 9 w ręce – będą już należały do rozgrywającego. W ten sposób potwierdzi się znana zasada – wskazówka, iż przy niekorzystnym podziale kluczowego koloru rozgrywający dużo częściej spadnie na cztery łapy, gdy gra w kolor niż przy grze w bez atu. Grając w kolor, ma bowiem do swojej dyspozycji dużo więcej możliwości, manewrów technicznych, eksperci mówią wowczas o większej elastyczności poczynań...

W protokole rozdania spotkamy więc wpisy w wysokości 400 dla WE oraz 50 dla NS, tych ostatnich będzie jednak – obawiam się – dużo więcej…

Minimaks teoretyczny: 3BA(WE), 9 lew albo 5(WE), 11 lew; 400 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 11 (WE);

– 7(NS);

– 7(NS);

– 9 (WE);

BA – 9 (WE).