Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.

Rozdanie 20
Rozd. W,
po partii: obie
J94
T9862
87
KT3
 
KQT7
K75
64
AJ76
rozd. 20 A8
Q43
AKQJT3
Q2
  6532
AJ
952
9854
 

W

N

E

S

1

pas

21

pas

22

pas

33

pas

3BA

pas

4BA4

pas

6BA5

pas

pas

pas

1 5+, niezwykle silna ręka, forsing do końcówki

2 cztery piki, otwierający uznaje ten rebid za bardziej adekwatny aniżeli alternatywne 2BA (niewykluczające starszej czwórki, a mówiące przede wszystkim o tym, iż ręka W ma zdecydowany charakter bezatutowy)

3 wydłużenie karowe

4 inwit szlemikowy; mimo że E ma 18 PC oraz pełny sześciokart karowy nie stać go na samodzielne zapowiedzenie gry premiowej, proszę sprawdzić, że przy 12 bądź nawet 13 gołych miltonach w ręce otwierającego szlemik w bez atu czy w kara na ogół nie będzie kontraktem prawidłowym

5 bardzo ładne 13 PC oraz 10, W przyjmuje zatem zaproszenie ze strony partnera

Sądzę, że wiele duetów WE zapowie w tym rozdaniu grę premiową w bez atu. Wprawdzie na tej linii znajduje się jedynie 31 PC, bilans połączonych rąk znacznie jednak podnosi sześć gotowych wziątek karowych u E. A przecież partner inwit do szlemika przyjmie – ma bowiem ładne 13 PC, w tym asa i dwa króle, a ponadto 10, jego młodsze honory (D oraz W) są natomiast zlokalizowane nie samotnie, ale towarzyszą starszym figurom w tych samych kolorach.

Przeciwko popularnym 6BA(W) obrońca N zaatakuje najczęściej 9 (odmiennie), będąc przekonanym, iż jest to najbardziej bezpieczne wyjście z jego ręki. Rozwiąże to wszystkie problemy rozgrywającego, nawet bowiem jeśli obrońca S wstawi na trzeciej ręce W, to W i tak najprawdopodobniej połapie się, co jest w tym kolorze grane. A nawet jeśli nie, to przeprowadzi prawidłową, polegającą na wykorzystaniu dwóch szans rozgrywkę. Najpierw pociągnie A K D z góry, a dopiero, gdy w kolorze tym nie zleci krótki walet, poszuka szczęścia w impasie treflowym. Może też postawić na praktykę, tj. po zdobyciu pierwszej wziątki na K w ręce – ściągnąć A, a potem sześć lew karowych, licząc na to, iż hipotetyczny posiadacz W x x x (x) albo odrzuci pika, albo w końcu będzie mógł zostać wpuszczony bądź to na K, bądź to na A. Opisana wyżej pierwsza linia rozgrywki (piki z góry, a potem ewentualnie impas treflowy) jest jednak jak najbardziej prawidłowa, a ponadto chroni gracza W przed jakimkolwiek bólem głowy w końcówce.

Gdyby szansa pikowa – przy konfiguracji tego koloru jak w rzeczywistym rozdaniu – była jedyną drogą do ewentualnej dwunastej wziątki, należałoby oczywiście w drugiej rundzie koloru wykonać impas przeciwko waletowi w ręce S. Szansa na obecność tej figury u e-S-a (50% + singlowy W u e-N-a) jest bowiem większa niż nadzieja na to, że spadnie on drugi [dwie siódme razy 30,5% (szansa podziału 5–2) = niespełna 9%] bądź trzeci [trzy siódme razy 62% (szansa podziału 4–3) = około 27%]. Pierwsza wynosi bowiem 50%, a druga około 36% (nie uwzględniamy singlowych waletów, wtedy bowiem obie metody prowadzą do celu). Polecana metoda wykorzystuje jednak dwie szanse – najpierw pikową, a potem treflową, łączna szansa jej powodzenia wynosi więc około 68% (36% + 50% x 64%).

Stąd jeszcze jeden dodatek techniczny. Otóż gdyby rozgrywający nie dostał wistu kierowego, tylko superbezpieczny karowy – to powinien w pierwszej rundzie kierów wyjść blotką z ręki E do króla u W. Gdyby bowiem postąpił odwrotnie, a broniącyS zabił K asem, to następnie na pewno odszedłby w trefla. I rozgrywający stanąłby przed problemem: impasować K czy nie, nie wiedząc jeszcze, co słychach w pikach. Oczywiście, należałoby wtedy jednak pobić trefla asem, po czym zgrać dobrą D oraz pozostałe kiery – z nadzieja, iż W jest krótki albo znajduje się w tej samej ręce co K. Zachodziłby bowiem wówczas prosty, treflowo-pikowy przymus. Mimo zatem błędu w drugiej lewie (zagranie kiera z ręki W) rozgrywający dysponowałby prawie taką samą szansą sukcesu jak w wypadku, gdyby rozpoczął kiery poprawnie.

Minimaks teoretyczny: 6BA(W!), 12 lew, 1440 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (WE);

– 12 (WE);

– 9 (WE);

– 12 (W!);

BA – 12 (W!).