Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 6/2021 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2021 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 6.

Rozdanie 6
Rozd. E,
po partii: EW
4
J 4 2
Q J 10 7 6 5 2
Q 6
 
K J 2
K 6 3
9 8 4
A 9 8 5
rozd. 6 A Q 8 7 6
A Q 10
K 3
K J 2
  10 9 5 3
9 8 7 5
A
10 7 4 3
 

 E rozpoczyna silnym treflem, W odpowiada 2BA, a E zgłasza 3 informując w ten sposób partnera o kolorze 5+ i sile od osiemnastu PC. Dalej licytacja powinna wyglądać tak:

W N E S
    1 pas
2BA pas (1) 3 pas
4 (2) pas 4 (2) pas
4 (2) pas 4 pas

 

  1. Nikt nie może zabronić e-N-owi obwieszczenia światu, że ma kara, ale szansa na to, że NS mogą tym kolorem coś zwojować jest naprawdę mała, a ujawnianie siedmiokartu z reguły bardzo pomaga rozgrywającemu.
  2. Cue bidy.

 Ponieważ ani E, ani W nie mają żadnych nadwyżek kontraktem ostatecznym powinna być końcówka pikowa. Jak widzimy nie jest to kontrakt marzeń, gdyż grając w bez atu bierze się tyle samo lew co w piki.

 Jeśli jednak E po 2BA „dopłaci” do trzech (opcja jak najbardziej wchodząca w grę), to W (rozgrywający) w pierwszej lewie będzie bliski zawału serca. N zawistuje bowiem w karo, król z dziadka zostanie pobity asem i zrobi się naprawdę niefajnie. Po chwili jednak okaże się, że S nie kontynuuje kar tylko odchodzi w kiera. Wniosek z takiego zagrania może być tylko jeden – kara dzielą się 7-1. Przyjrzyjmy się teraz prawidłowej rozgrywce.

 W bierze lewę królem kier i impasuje trefle waletem, a następnie gra króla trefl. Od N spada dama. Pamiętajmy o tym, że dobry gracz, mając D10x zawsze wyrzuci w tej sytuacji damę. Co więc robić, impasować, czy grać z góry? Tu nie ma żadnego zgadywania, a z pomocą przyjdzie nam rozgrywka wywiadowcza. Zgrywamy więc wszystkie lewy w kolorach starszych i skład gracza N mamy jak na dłoni – 1372 gdyż dołożył jednego pika, trzy kiery, dwa trefle, a kar miał przecież siedem. Dziesiątka trefl byłaby więc jego czternastą kartą! Po wykonaniu tych rachunków pewnie impasujemy 10 u e-S-a i deklarujemy dwanaście lew.