Ogólnopolska Olimpiada Młodzieży w sportach umysłowych
Spis treści |
---|
Ogólnopolska Olimpiada Młodzieży w sportach umysłowych |
Komitet organizacyjny |
Komitet honorowy |
Komunikat organizacyjny nr 1
OGÓLNOPOLSKIEJ OLIMPIADY MŁODZIEŻY W SPORTACH UMYSŁOWYCH „PODKARPACKIE 2012”
ORGANIZATORZY:
Urząd Marszałkowski
Województwa Podkarpackiego
I. TERMIN I MIEJSCE ZAWODÓW
14 – 21.04.2012 r.
Wojskowy Zespół Wypoczynkowy „Jawor” w Solinie www.wzwjawor.pl
II. WARUNKI UCZESTNICTWA
1. W finałach I OOM w Sportach Umysłowych „Podkarpackie 2012” mogą brać udział zawodnicy posiadający obywatelstwo polskie lub obywatele Unii Europejskiej mieszkający na terenie Polski posiadający licencję właściwego Polskiego Związku Sportowego, zakwalifikowani po eliminacjach strefowych bądź centralnych. Polskie Związki Sportowe są zobowiązane do przesłania list rankingowych - kwalifikacyjnych zawodów do Organizatora. Zawody we wszystkich sportach będą odbywać się zgodnie z regulaminem zamieszczonym na stronie PFSM i oficjalnej stronie I OOM SU: www.oomsu.pfs-rzeszow.pl , www.oom-podkarpackie.pl.
W zawodach I OOM SU „Podkarpackie 2012” uczestniczyć będzie 452 w tym 350 zawodników, 74 trenerów i opiekunów, 23 sędziów i 5 przedstawicieli PZS.
2. Wszyscy uczestnicy olimpiady muszą posiadać dowód tożsamości ze zdjęciem (dowód osobisty, paszport, legitymacja szkolna), znać numer PESEL i przynależność do oddziału NFZ, posiadać polisę ubezpieczeniową NNW (klubowa, WISS, indywidualna). Zawodnicy startujący w zawodach muszą posiadać aktualne badania lekarskie, ważne 6 miesięcy po wydaniu przez lekarza posiadającego kwalifikacje do wydawania orzeczeń w sporcie – zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dn. 14 kwietnia 2011 roku w sprawie trybu orzekania o zdolności do uprawiania sportu przez dzieci i młodzież do ukończenia 21 roku życia.
III. ZGŁOSZENIA
1. Warunkiem przyjęcia i zakwaterowania ekipy wojewódzkiej jest dostarczenie podczas akredytacji wypełnionej i podpisanej przez wszystkich uczestników (zawodników, trenerów, kierowców i sędziów) listy meldunkowej zamieszczonej na naszej stronie internetowej.
2. Zgłoszenia ekip dokonują wyłącznie Interdyscyplinarne Stowarzyszenia Sportowe na drukach, które są do pobrania ze strony internetowej I OOM.
3. Wypełnione komputerowo druki zgłoszeń reprezentacji województwa w poszczególnych dyscyplinach należy przesłać pocztą elektroniczną na adres: Podkarpackiej Federacji Sportu:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
oraz na adres bezpośredniego organizatora sportu, który będzie podany w komunikacie organizacyjnym nr 2. Wersję papierową podpisaną przez
WISS prosimy przesłać w możliwie najkrótszym czasie na adres Podkarpackiej Federacji Sportu w Rzeszowie: ul. Pułaskiego 13a, 35-011 Rzeszów.
IV. LIMITY OSÓB TOWARZYSZĄCYCH – przysługujące reprezentacją województw.
W limitach mieszczą się szkoleniowcy, lekarze, kierownicy i opiekunowie. Istnieje możliwość udziału w OOM osób dodatkowych. Osoby nie wchodzące w kwalifikowaną ilość miejsc przyznanych dla danej ekipy mogą wziąć udział w OOM na koszt własny po zgłoszeniu do organizatora (PFS) minimum 14 dni przed rozpoczęciem zawodów w celu ustaleniu szczegółów pobytu. Dokonają opłaty za swój pobyt na konto PFS, nr 90 8642 1126 2012 1136 0623 0002. Odpłatność za osobodzień od 1 osoby wynosi 75 zł.
Liczba zawodników |
Liczba osób towarzyszących |
1-5 | 1 |
6-10 | 2 |
11-16 | 3 |
17-25 | 4 |
26-32 | 5 |
33-40 | 6 |
41-50 | 7 |
51-60 | 8 |
61-70 | 9 |
71-80 | 10 |
81-90 | 11 |
91-100 | 12 |
V. FINANSE
Organizator OOM zabezpiecza zgodnie z programem każdego sportu zakwaterowanie i wyżywienie w ilościach zgodnych z przysługującymi limitami, średnio do 75 zł za osobodzień, koszty organizacji
i przygotowania zawodów, nagrody regulaminowe oraz upominki. Koszty dojazdu uczestników pokrywają organizacje delegujące. Wszelkie decyzje pociągające skutki finansowe mogą być podejmowane za zgodą organizatora tj. Podkarpackiej Federacji Sportu. Limity uczestników poszczególnych sportów zgodnie z regulaminem PFSM:
- - brydż sportowy: 116 zawodników, 16 trenerów, 3 sędziów, 1 pzs
- - szachy: 184 zawodników, 46 trenerów, 12 sędziów, 2 pzs
- - warcaby: 50 zawodników (30M + 20K), 12 trenerów, 8 sędziów, 2 pzs
Sędziom uczestniczącym w zawodach przysługuje ryczałt w wysokości określonej w Założeniach Organizacyjnych i Finansowych zadań z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej dotyczących sportu młodzieżowego oraz zwrot kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca rozegrania zawodów i z powrotem na podstawie biletów komunikacji zbiorowej w jedną stronę (podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej – w przypadku braku biletów koszty przejazdu nie będą zwracane). Osoby wykonujące wszelkie prace zlecone muszą znać nr NIP oraz nazwę i adres właściwego Urzędu Skarbowego.
VI. UBEZPIECZENIE I OPIEKA LEKARSKA
Każdy zawodnik uczestniczący w OOM musi posiadać aktualne badania lekarskie potwierdzone przez lekarza medycyny sportowej. Zawodnicy, trenerzy i opiekunowie powinni być ubezpieczeni przez swoje Stowarzyszenia Sportowe polisą od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW. Organizator zapewnia na zawodach sportowych opiekę medyczną zgodną z potrzebami sportu.
VII. BIURO OLIMPIADY
Wyniki w poszczególnych dyscyplinach będą ukazywać się na bieżąco na stronie internetowej Olimpiady i będą wywieszone w miejscach ogólnie dostępnych dla wszystkich. Centralne biuro olimpiady do dnia 12.04.2012 będzie się mieścić w siedzibie Podkarpackiej Federacji Sportu w Rzeszowie a od dnia 13.04.2012 w WZW JAWR w Solinie.
Korespondencję listowa należy przesyłać na adres Podkarpackiej Federacji Sportu w Rzeszowie.
VIII. NAGRODY REGULAMINOWE
Zawodnicy za zdobycie miejsc 1 – 3 otrzymują medale, puchary, dyplomy i upominki, za miejsca 4 – 8 dyplomy. Złoty medal otrzymuje trener zawodnika, który zdobył złoty medal.
W ogólnej punktacji klubów i województw będą wręczane puchary i dyplomy za miejsca 1 – 6 i dyplomy za 7 – 8.
IX. CEREMONIA OTWARCIA I ZAMKNIĘCIA
Ceremonia otwarcia odbędzie się w dniu 16.04.2012 o godz. 17⁰⁰ – 18³⁰ . W ceremonii wezmą obowiązkowo udział wszyscy zawodnicy startujący w zawodach OOM SU oraz zaproszeni goście. Ceremonia zamknięcia odbywać się będzie w każdej dyscyplinie o zakończeniu finałów w sali kinowej. Podczas ceremonii zamknięcia w szachach zostanie zgaszony ogień Olimpiady.
X. SPRAWY ORGANIZACYJNE
1. Dla lepszego dojazdu na miejsce rozgrywania I OOM SU organizator w porozumieniu z prywatnym przewoźnikiem Firmą NOBUS regularnym przewoźnikiem na trasie Warszawa – Rzeszów – Sanok www.neobus.pl uruchomił połączenie do Ośrodka JAWOR w Solinie.
- w dniu 14.04.2012 z W – wy (Dworzec Zachodni) godz. 5⁰⁰ i 9⁰⁰, przyjazd do Soliny odpowiednio ok. godz. 13³⁰, 17⁰⁰, cena biletu 80 zł.
- w dniu 14.04.2012 z Rzeszowa (obok Dworca PKP) ok. godz. 9²⁰ i 13³⁰, przyjazd do Soliny odpowiednio ok. godz. 13³⁰, 17⁰⁰, cena biletu 30 zł.
- w dniach 17, 18, 21.04.2012 z Soliny do W – wy i Rzeszowa o godz. 15⁰⁰ i 20⁰⁰, przyjazd do W – wy ok. godz. 23⁰⁰ i 3³⁰ do Rzeszowa ok. godz. 18⁰⁰ i 22³⁰, cena biletu jak do Soliny.
Obowiązuje wcześniejsza rezerwacja telefoniczna na 14 dni przed wyjazdem na nr tel. (17) 27 60 195 lub kom. 696 364 629.
2. Na stronie internetowej WZW JAWOR w zakładce „kontakt” umieszczona jest mapka dojazdu http://wzwjawor.pl/kontakt-2/dojazd/
XI. IMPREZY KULTURALNO - OŚWIATOWE
1. Dla uczestników Olimpiady organizatorzy przygotowali w dniu 16.04 po zakończeniu otwarcia Olimpiady ognisko i grilla połączone z dyskoteką.
2. W przerwach zawodów w poszczególnych dyscyplinach rejs po Jeziorze Solińskim www.bryza.bieszczady.pl , wycieczka do Skansenu w Sanoku www.skansen.sanok.pl, zwiedzanie Bieszczad, pokaz ratownictwa górskiego (GOPR) www.gopr.bieszczady.pl .
3. W każdy dzień wieczorem projekcja filmów.
ORGANIZATORZY