Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2012 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2012 - analiza rozdań
rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.

  A72
KJ32
A65
K106
 
53
95
KJ109
A8432
16 KQ98
Q104
Q432
Q5
  J1064
A876
87
J97
 

 

W

N

E

S

pas

1BA

pas

pas

pas

 

 

 

albo:

W

N

E

S

pas

1BA

pas

21

pas

2

pas

pas

pas

 

 

 

1 jeśli tylko gracz S może sobie systemowo pozwolić na zadanie staymana, albo jeśli go zaryzykuje, tu mu się to bowiem uda

I tak – 1BA(N) zostałoby położone bez jednej, ale wyłącznie po pierwszym wiście w karo; broniący wzięliby wówczas kiera, trzy kara, dwa trefle oraz pika (bądź taki czy inny ekwiwalent tych wziątek). W pewnych okolicznościach rozgrywający musiałby się nawet mocno napocić, aby nie wpaść bez dwóch.

To teoria, w praktyce przeciwko ostatecznym 1BA(N) obrońca E wyjdzie bowiem nie w karo, tylko K – i zrealizowanie tej gry będzie już jak najbardziej możliwe. Rozgrywający zabije bowiem pierwszą lewę A w ręce i wyrobi sobie kiery, a potem pikowe honory w dziadku – i już będzie miał siedem wziątek: trzy kierowe, trzy pikowe oraz A. Broniący wezmą natomiast D, D, trzy kara oraz A. Możliwe są też inne warianty gry.

Mimo wszystko stronie NS wyraźnie lepiej będzie się grało w uzgodnione, rozłożone 4–4, kiery. Rozgrywający łatwo weźmie wówczas osiem lew (odda kiera, karo, trefla oraz dwa piki), a po ataku figurą pikową (czy kierem !??) – nawet dziewięć. Będzie się zatem opłacało zadać w tym rozdaniu staymana, chociaż na pewno nie każdy gracz S na użycie tej popularnej konwencji się zdecyduje.

W protokołach rozdania spotkamy przede wszystkim zapisy w wysokości 140, 110 i 90 dla NS, a sporadycznie – pięćdziesiątki po stronie przeciwnej, za 1BA(N), położone po natchnionym wiściekarowym.

Minimaks teoretyczny: 2(NS), 8 lew; 110 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 8 (WE);

– 8 (NS);

– 7 (N!);

BA – 7 (WE).