Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2012 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2012 - analiza rozdań
rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.

  Q65432
QJ2
2
J32
 
A1087
7
K8
A1096
7 KJ
A1098643
A4
87
  9
K5
QJ1097653
KQ
 

 

W

N

E

S

1

2

pas

4

pas

pas

pas

 

 

albo:

W

N

E

S

1

2

pas

31

pas

3BA

pas

pas

pas

1 naturalne, forsing

albo:

W

N

E

S

1

2

pas

31

pas

3BA

pas

42

pas

pas

pas

 

 

1 naturalne, forsing

2 ta sekwencja wskaże lekki potencjał szlemikowy ręki E

Dominować będzie pierwsza z powyższych sekwencji albo taki czy inny jej ekwiwalent. Przeciwko ostatecznym 4(E) obrońca S wyjdzie najprawdopodobniej D, a może K, rozgrywający będzie wówczas musiał oddać dwie wziątki atutowe oraz treflową, zrobi zatem równo swoje. Po ataku singlową 9 weźmie już natomiast cenną nadróbki, zdobędzie bowiem pierwszą lewę na W w ręce i zagra A i kierem. A potem na dziadkowego A pozbędzie się z ręki przegrywającego trefla.

Natomiast grając w bez atu, zawodnik W także weźmie lew dziesięć (przez kiery), albo tylko dziewięć (przez trefle), oczywiście dająca nadróbkę gra przez kiery jest tu posunięciem optymalnym. Końcówka w bez atu jest tu jednak kontraktem szczęśliwym, wyraźnie gorszym od 4, wygrywa się ją bowiem dlatego, że trzecią rundę kierów (trefli) weźmie bezpieczny gracz N, posiadający krótkie kara. Proszę też zwrócić uwagę na fakt, że grający w bez atu zawodnik W nie powinien zdobyć jedenastu wziątek nawet po korzystnym dlań pierwszym wiście pikowym. Wprawdzie dostanie wówczas łatwą i szybką lewę na dziadkowego waleta w tym kolorze, ale też straci wygodną obustronną pikową linię komunikacyjną pomiędzy ręką a dziadkiem. Tyle tylko, że po wzięciu pierwszej kierowej lewy obrony gracz S (czy jego partner) będzie jeszcze musiał wyjść w trefle… Piki strony WE będą bowiem w tym momencie zablokowane. A odebrać ich wcześniej nie można, jako że muszą pozostać dwa pewne dojścia do stołu – do wyrobienia, a potem wykorzystania kierów.

Minimaks teoretyczny: 4BA(WE), 10 lew; 630 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 11 (WE);

– 7 (NS);

– 10 (WE);

– 8 (WE);

BA – 10 (WE).