Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 5/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 8; rozdawał W, obie przed partią.

Rozdanie 8
Rozd. W,
po partii: -
7652
A854
KT5
82
 
8
QT972
Q8
QJ976
rozd. 8 AKQ9
6
AJ762
T53
  JT43
KJ3
943
AK4
 

W

N

E

S

21

pas

22

pas

33

pas

pas

pas

1 dwukolorówka Wilkosza

2 do koloru partnera

3 trefle i kiery

W

N

E

S

21

pas

22

pas

33

pas

pas

pas

1 dwukolorówka kiery i inny

2 do koloru partnera

3 kiery i trefle

Po dwukolorowym otwarciu WE skupi się na znalezieniu jak najlepszej gry częściowej. W obu przedstawionych wyżej przypadkach uda mu się to bez trudu, przeto na większości stołów piątego już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski ostatecznym kontraktem staną się właśnie 3(W).

Przeciwko tej grze N wyjdzie w atu albo w pika. W tym pierwszym wypadku zastawi na partnera niełatwą do uniknięcia pułapkę, jeśli bowiem zachęcony tym ten ostatni zagra trzy razy w trefle, W skompletuje już bez trudu 10 wziątek. Zaimpasuje bowiem K i jedną tylko przebitką wyrobi sobie do końca ten kolor, potem zaś dostanie się na stół pikiem i weźmie trzy trefle, trzy piki oraz cztery kara. Aby ograniczyć przeciwnika do tylko swojego, S musi albo pierwszą lewę zupełnie przepuścić (!), albo zabić ją i wyjść w pika, by wytrącić rozgrywającemu dojście tym kolorem do stołu, albo wreszcie ściągnąć A K, a następnie wyjść kierem różnym od króla. Partner zabije wówczas A i powtórzy kierem. Gracz W przebije w dziadku, ale i tak w końcówce zostanie mu w ręce jeszcze jeden przegrywający kier, w sumie odda więc dwa atuty i dwa kiery.

Z kolei pierwszy wist pikowy to pułapka na rozgrywającego. Otóż jeżeli po zabiciu pierwszej lewy A na stole – oraz ewentualnym zgraniu też K D 9 i wyrzuceniu na nie z ręki kierów – zagra on z dziadka singletonem kierowym, to już będzie bez jednej! Wystarczy, iż S doda wówczas 3, a jego partner pobije 10 asem i zagra w atu. S ściągnie wtedy K, A i będzie kontynuował treflem. Rozgrywający zaimpasuje K i wyrobi sobie przebitka kara, ale do fort tego koloru nie dostanie się, w końcówce zostaną mu zatem w ręce D 9 – i te dwie lewy będzie musiał oddać obrońcy S. W sumie odda zatem dwa trefle i trzy kiery, wpadnie przeto bez jednej. Po ataku pikowym można wprawdzie zgrać też K D i wyrzucić z ręki kiery, ale potem rozgrywający musiałby kontynuować ze stołu pikiem, przebić go w ręce, zaimpasować K, ściągnąć też W, przebić w ręce karo i odejść figurą treflową albo (lepiej!) kierem. S weźmie wówczas tę lewę W, ściągnie A (z ręki W – figura), K (z ręki W – druga figura) i… nie, i w tym wypadku nie wolno mu będzie połączyć atutów po raz trzeci (rozgrywający utrzymałby się bowiem wtedy 10 w dziadku i wykorzystał dwie forty karowe), tylko będzie musiał wyjść kiera. W przebije go 10 w dziadku i zgra stamtąd dobre karo, ale S przebije je. Rozgrywający nadbije w ręce, ale ostatnią wziątkę będzie musiał oddać przeciwnikom (na A albo na K). I w tym wariancie W odda więc po dwa trefle i kiery.

W protokole rozdania spotkamy więc przede wszystkim zapisy 110 dla WE, ale też 130 dla tej strony oraz – dużo, dużo mniej liczne – wpadkowe 50 po stronie NS.

Minimaks teoretyczny: 2BA(WE), 8 lew; 120 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (WE);

– 8(WE);

– 7 (WE);

– 6 (NS,WE!);

BA – 8 (WE).