Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 6/2017 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2017 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 33.

Rozdanie 33
Rozd. N,
po partii: -
7 5 4 3
7 6 2
K J 8
J 8 7
 
J 10 9 6
A Q 4
A Q 10
9 5 3
rozd. 33 A 8
J 10 9 8 5 3
7 6 3
A K
  K Q 2
K
9 5 4 2
Q 10 6 4 2
 

 Na zakończenie kolejny test z trafności obranej linii rozgrywki.

 Para EW dojdzie do końcówki kierowej, a o maksymalną ilość lew powalczy otwierający licytację czyli gracz E.

 Po wiście w karo i dodaniu ze stołu dziesiątki, N weźmie lewę waletem i w tym momencie pozycja figur w karach nie powinna być dla rozgrywającego tajemnicą. Nie ma bowiem najmniejszego powodu ku temu by, szczególnie w turnieju na maksy, S decydował się na szalenie ryzykowne wyjście spod króla.

 Skoro już ustaliliśmy, że za AD10 w karach leży król z waletem, szczęścia trzeba poszukać gdzie indziej, a jedyne nadzieje na dodatkową lewę daje kolor pikowy. Na razie jednak N odwraca w trefla, E bije asem i wychodzi waletem kier. Po królu od S kontrakt jest już pewny i trzeba pomyśleć o tym jak bezpiecznie zagrać na nadróbkę.

  Najprostszą i jednocześnie największą szansą jest mariaż lub drugi/singlowy honor pikowy u N. Po asie kier E gra więc blotkę pik do ósemki. S bierze damą i ponawia kara. E powinien zabić asem i zagrać asa pik. Niestety nic pozytywnego już się nie wydarzy i po prawidłowej rozgrywce wynik dla EW będzie wyraźnie poniżej średniej.

  Pierwszy wist w trefla pozwala rozgrywającemu na zagranie na ekstra szansę.

  Po wzięciu lewy asem trefl i zagraniu waleta kier, S powinien pomyśleć o nadróbkach. Podstawowym kolorem są kara ale, przed ich rozegraniem możemy zwyczajnie sprawdzić czy nie spada trzeci mariaż pik.

  Po asie kier gramy więc asa pik i pika. S bierze damą i wychodzi w karo. Kładziemy dziesiątkę, N bije królem i odwraca w trefla. Król, a potem dziesiątka kier i kier do damy. Teraz spokojnie przebijamy pika, spada król i deklarujemy jedenaście lew. Dobry wynik w protokole jest premią za to, że znaleźliśmy w pełni bezpieczną dodatkową szansę na wzięcie jeszcze jednej lewy.

 No i ostatni z możliwych pierwszych wistów… Mam jednak nadzieję, że wśród graczy S nie było zbyt wielu takich, którzy rozpoczęli natarcie od króla pik. Szarża ta skończyła się bowiem zrobieniem przez przeciwników nielicytowanego szlemika i jednocyfrowym zapisem dla strony NS.

 

Analizy przygotował

Włodzimierz Starkowski