Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 1/2017 - Analiza rozdań

Spis treści
KMP 1/2017 - Analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 10; rozdawał E, obie po partii.

Rozdanie 10
Rozd. E,
po partii: obie
A 4 2
10 9 7 5
A 9 4 2
J 2
 
J 10 9 7
A J 8 4
J 7 3
Q 3
rozd. 10 K 8
K Q 6 3
8 5
K 10 7 5 4
  Q 6 5 3
2
K Q 10 6
A 9 8 6
 

Nasz System:

W

N

E

S

11

pas2

1

pas

2

ktr.

pas

2/3

pas

pas

pas

 

 

 

1otwarcie graniczne, niemniej jest 11 niebrzydkich PC, wspartych jedną dziesiątką oraz układ 5–4

2krótkość kierowa, nie można przeto dać kontry wywoławczej

Wspólny Język:

W

N

E

S

21

pas2

23

pas

24

ktr.5 (!)

pas

2/36

pas

pas

pas

 

 

 

1precisionowskie, uwagi jak poprzednio

2krótkość kierowa, nie można przeto dać kontry wywoławczej

3pytanie, z nadzieją na kontrakt 2, 2 albo 3

45+–4

5wyprzedzająca kontra wywoławcza, mimo popartyjnych założeń warto ją zaryzykować, jako że niezbyt silny oraz posiadający cztery kiery partner na pewno licytacji nie ożywi

6w tym wypadku z naciskiem na 3, przecież cztery piki łatwo może mieć gracz W

Krok to wielce ryzykowny, powtarzam, tym bardziej że S ma możliwość gry tylko w dwa kolory, takie działania są jednak przynajmniej od czasu do czasu konieczne, szczególnie w turnieju na maksy. Potwierdza to obecne rozdanie – E swoje 2 wygrałby, podczas gdy N będzie w stanie zrealizować tak 2, jak i 3. Pierwszy z tych kontraktów będzie można wygrać na kilka sposobów, generalnie, przebijając kiery na stole [przeciwko 2(N!) E wyjdzie najprawdopodobniej K], a trefle w ręce; rozgrywający odda natomiast kiera, trefla oraz trzy wziątki atutowe.

Jeśli natomiast chodzi o kontrakt 3(N), to na pierwszy rzut oka widać tylko trzy przegrywające, ale rozgrywający ma zbyt mało atutów, aby wszystko, co trzeba, obustronnie poprzebijać.

W protokole rozdania spotkamy minimaksowe wpisy 110 dla NS, ale i 110 po stronie przeciwnej, tej bowiem łatwo wychodzą 2.

Minimaks teoretyczny: 2(N!), 8 lew albo 3(NS), 9 lew; 110 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7(WE)

– 9 (NS)

– 8 (WE);

– 8 (N!);

BA – 7 (NS).