KMP 6/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 6.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ J 9 3 ♥ A J 10 6 5 2 ♦ 8 4 ♣ A 3 |
|
♠ Q 7 4 ♥ K Q 7 4 ♦ K Q 7 ♣ K 9 8 |
♠ A 10 8 ♥ 9 ♦ A J 10 9 3 ♣ J 7 6 5 |
|
♠ K 6 5 2 ♥ 8 3 ♦ 6 5 2 ♣ Q 10 4 2 |
W tym rozdaniu po dwóch pasach gracze W będą otwierać 1BA. Będący w korzystnych założeniach N zainterweniuje pewnie 2♦ – „jeden starszy”. E nie ma wygodnej odzywki, najlepiej jest zacząć od kontry, wskazującej punkty, a gdy N ujawni swój kolor, podjąć decyzję. Tutaj S zalicytuje pewnie 2♥ „do koloru”, bądź rekontrę – „pokaż swój kolor”, a E zapyta o zatrzymanie kierowe i licytacja zakończy się w 3BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
1BA | 2♦* | ktr.* | rktr.* |
pas | 2♥ | 3♥ | pas |
3BA | pas… |
2♦ – jeden kolor starszy;
ktr. – 7+PC, zwykle chęć kontrowania;
rktr. – zalicytuj swój kolor.
N zaatakuje pewnie ♥W. Rozgrywający po wzięciu waletem przejdzie pewnie do stołu karem i zagra pika. Jeżeli S wskoczy królem to kontrakt jest już do wygrania. Po przepuszczeniu obrona musi być bardzo uważna, aby nie ustawić się z kartą N na wpustce.