Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

II liga w sezonie 2012/13 - komunikat początkowy

Zasady ogólne

  1. Na podstawie Regulaminu DMP (rozdz.3 pkt.4) WG ZG PZBS informuje, że uprawnione do gry w II lidze w sezonie 2012/13 są drużyny, których wykaz podany jest w ZAŁĄCZNIKU 1.
  2. Rozgrywki odbywać się będą w Centralnych Ośrodkach Brydżowych, grupa NE w Olsztynie, NW w Pile, SW w Katowicach, a SE w Mielcu.
  3. Terminy zjazdów:
    • zjazd 1 – 6-7 października 2012 – RR (5 meczów)
    • zjazd 2 – 17-18 listopada 2012 – RR (5 meczów)
    • zjazd 3 – 5-6 stycznia 2013 – RR (5 meczów)
    • zjazd 4 – 1-3 lutego 2013
    • zjazd 5 – 1-3 marca 2013
  4. Prawo gry w drużynie mają zawodnicy
    • zgłoszeni do rozgrywek (pkt. 6)
    • z opłaconą składką za 2013 rok, przy czym:
      1. Jeżeli zawodnik nie ma zapłaconej składki za rok 2012, to składka za rok 2013 musi być zapłacona przed pierwszym meczem granym przez tego zawodnika.
      2. Jeżeli zawodnik ma zapłaconą składkę za rok 2012, to składka za rok 2013 musi być zapłacona przed pierwszym meczem granym przez tego zawodnika w roku 2013.
      3. Udział w meczu zawodnika bez opłaconej składki zawodniczej wg warunków w pkt. 4a,b grozi przegraną jego drużyny bez walki (walkower).
  5. Opłata startowa (wpisowe) wynosi 2000 zł od drużyny i powinna być wpłacona na konto PZBS 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692 do 25 września 2012.
  6. Zgłoszenie drużyny odbywa się poprzez macierzysty WZBS do 25 września 2012 i musi być dokonane przez System Zarządzania Drużynami w Cezarze.
  7. Pozostałe opłaty (składki: drużynową i za zawodników) regulujemy w WZBS.
  8. Nieterminowe zgłoszenie lub nieterminowe wniesienie opłaty startowej może spowodować utratę prawa startu w II lidze.
  9. Szczegółowy terminarz „kto z kim” dla rundy zasadniczej (zjazdy 1-2) opublikowany zostanie po zamknięciu okresu rejestracji drużyn.
  10. Odpowiedzialnym z ramienia biura PZBS za organizację II ligi jest kol. Jerzy Greś, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , a sędzią głównym II ligi jest Sławomir Latała. 

Zasady sportowe

  1. Runda zasadnicza rozgrywek systemem „każdy z każdym” (round-robin - RR), mecze (2x12) rozdań – na wspólnych rozdaniach z prowadzoną punktacją Butlera w trzech zjazdach po 5 meczów.
  2. Po zakończeniu rundy zasadniczej nastąpi podział wg wyników na 3 grupy odpowiednio 1-6, 7-12, 13-16.
  3. Zjazd 4 - drużyny z miejsc 1-6 i 7-12 grają kontynuację RR w ramach swojej grupy, po czym drużyny przechodzą do 72-rozdaniowych meczów play-off:
    1. Wyłoniona czwórka 1-4 gra wedle zasady: drużyna z m.1 wybiera przeciwnika z m.3-4, a drużyna z m.2 gra z drużyną pozostałą. Zwycięzcy tych meczów awansują do I ligi i zajmują odpowiednio – wg wyników po 20 meczach – miejsca 1. i 2. w rozgrywkach I ligi w danym sezonie. Pokonani rozegrają kolejny mecz, którego zwycięzca wywalczy awans do baraży o I ligę, a pokonany zakończy rozgrywki na miejscu 4.
    2. Drużyny z obu grup, które zajęły miejsca 5-8 kończą rozgrywki.
    3. Drużyna z m.9 wybiera przeciwnika z m.11-12, a drużyna z m.10 gra z drużyną pozostałą. Zwycięzcy tych meczów zajmują odpowiednio – wg wyników po 20 meczach – miejsca 9. i 10. w rozgrywkach II ligi w danym sezonie. Pokonani rozgrywają baraż wg pkt. 7.2 o utrzymanie się w II lidze.
    4. Carry-over (C/O) +7,2 IMP zawsze dla drużyny z lepszego miejsca po 20 meczach.
  4. Istnieje możliwość rozegrania meczu play-off wcześniej na zasadzie porozumienia dwóch zainteresowanych drużyn według zasad, które ukażą się w załączniku „play-off 2012-13”.
  5. Drużyny z miejsc 13-16 grają „każdy z każdym” mecz i rewanż (6 meczów (2x12) rozdań), zachowując dotychczasowy dorobek punktowy.
    1. Po zakończeniu tej fazy rozgrywek, drużyny z miejsc 15-16 spadają do III ligi,
    2. Drużyny z miejsc 13-14 rozegrają mecz o baraż z pokonanymi z pkt. 13.3. Zwycięzcy tych meczów przechodzą do baraży o utrzymanie (pkt. 17), pokonani spadają do III ligi.
  6. Baraż o awans do I ligi rozegrany zostanie systemem pucharowym.
    1. Udział wezmą cztery I ligi (po dwie z każdej grupy) i cztery drużyny II ligi zajmujące w swoich grupach miejsce 3.
    2. Drużyny I ligi, w kolejności miejsc zajętych po 20 meczach, wybierają przeciwnika z drużyn II ligi i rozgrywają mecz 72-rozdaniowy.
    3. Zwycięzcy meczów z pkt.8.2. zdobywają prawo gry w I lidze w następnym sezonie. Pokonani grają w następnym sezonie w II lidze.
    4. We wszystkich meczach w barażach gra się 6 segmentów po 12 rozdań.
    5. Carry-over (C/O) wynosi +7,2 IMP dla drużyny I ligi.
    6. Mecze barażowe muszą być rozegrane do końca maja 2013.
  7. Baraż o utrzymanie się w II lidze rozegrany zostanie jako pojedynczy mecz 6 x 12 rozdań.
    1. Udział weźmie osiem drużyn II ligi (po dwie z każdej grupy) i osiem drużyn III ligi (dwie z MA oraz sześciu wicemistrzów z pozostałych najsilniejszych WZBS-ów).
    2. Skojarzenia drużyn dokona Wydział Gier kierując się zasadą rejonizacji.
    3. Gospodarzem meczu będzie drużyna z III ligi.
    4. Carry-over (C/O) wynosi +7,2 IMP dla drużyny II ligi.
    5. Mecze barażowe muszą być rozegrane do końca maja 2013.
  8. W rozgrywkach DMP nie obowiązują żadne ograniczenia systemowe z tym, że para grająca systemem sztucznym jest zobowiązana do posiadania przy sobie wypełnionej karty konwencyjnej (dwa egzemplarze), a w przypadkach spornych - na żądanie sędziego - może dostarczyć szczegółowy opis systemu licytacyjnego.
    1. Para grająca Systemem Wysoce Sztucznym (SWS), winna podczas rejestracji drużyny dostarczyć kartę konwencyjną w wersji elektronicznej pod adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .
    2. Kapitan drużyny ma obowiązek uprzedzić kapitana drużyny przeciwnej, że wystawia parę stosującą SWS. Termin powiadomienia ustala się na minimum 20 minut przed rozpoczęciem gry. Opóźnienie obciąża konto drużyny przy ewent. przekroczeniu czasu gry.

 

(-) Marian Wierszycki

Przewodniczący Wydziału Gier