Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 5/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 22.
| 
				Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW  | 
			
				♠ J 10 9 ♥ 10 ♦ 10 9 8 5 3 ♣ Q J 5 2  | 
			|
| 
				♠ A K 5 4 3 2 ♥ 9 8 5 2 ♦ Q ♣ 10 6  | 
			
				![]()  | 
			
				♠ 8 7 ♥ A K J 3 ♦ A K 4 2 ♣ 9 8 7  | 
		
| 
				♠ Q 6 ♥ Q 7 6 4 ♦ J 7 6 ♣ A K 4 3  | 
			
Tutaj E otworzy 1BA, po pasie S gracze W będą pewnie w większości szukać fitu w którymś z kolorów starszych, w zależności od stosowanych ustaleń zaczynając od Staymana bądź od transferu. Po Staymanie E pokaże kiery a W zalicytuje pewnie końcówkę w ten kolor.
| W | N | E | S | 
|---|---|---|---|
| 1BA | pas | ||
| 2♣ | pas | 2♥ | pas | 
| 4♥ | pas… | 
S wyjdzie pewnie asem trefl. Jeżeli N dołoży damę, to obrona ma szansę zagrać trzy razy w trefle do skrótu w stole, ale bez względu na obronę, jeżeli rozgrywający zagra w miarę ostrożnie to odda jeszcze tylko jedną lewę. Niemniej podejrzewam że na końcówki kierowe będzie trochę wpadek.
Tam, gdzie W zacznie od transferu 2♥ i po jego przyjęciu pokaże kiery, końcówka będzie grana z ręki W:
| W | N | E | S | 
|---|---|---|---|
| 1BA | pas | ||
| 2♥ | pas | 2♠ | pas | 
| 3♥ | pas | 4♥ | pas… | 
N wyjdzie raczej w kara, a rozgrywający po lewie na damę zagra pewnie na impas atu. S po wzięciu damą zagra pewnie trzy razy w trefle i rozgrywający może wziąć resztę lew dzięki przymusowi pikowo-karowemu w którym znajdzie się N po odegraniu teraz wszystkich atutów. Tam, gdzie W zdecyduje się zrezygnować z szukania gry w kiery z tak słabą czwórką, powinien zalicytować od razu duży teksas i 4♠ będzie grane z ręki E. S wyjdzie asem trefl i po dołożeniu damy dopuści N waletem. N zagra teraz ♥10. Rozgrywający powinien pobić asem, ściągnąć dwa razy atu, odblokować damę karo i oddać pika, biorąc bez specjalnych problemów 10 lew.

                
                
                
                