Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 20212022 20232024

 

 


 

KMP 11/2025 – analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 28.

Rozdanie 28
Rozd. W,
po partii: NS
8 4 2
9
J 8 7 5
Q J 9 7 2
 
K Q 7 3
K 8 7 5
A 3
K 8 3
rozd. 28 J 10
J 6 4 3
10 9 6 4
6 5 4
  A 9 6 5
A Q 10 2
K Q 2
A 10
 

W tym rozdaniu gracze W będą otwierać 1BA i po dwóch pasach licytacja dojdzie do S. Co ten ma zrobić? Na pierwszy rzut oka aż prosi się o kontrę, ale z 19 PC jest oczywiste, że partner odejdzie z kontry i będziemy się szamotać w poszukiwaniu koloru do gry, tak, że są dwa sensowne wyjścia – pas i – dla walecznych – 2 na starsze.

Tam, gdzie S spasuje, N wyjdzie damą trefl, S powinien pobić asem i odwrócić. Rozgrywający pewnie przepuści i N zagra w trefle po raz trzeci, lawintalując delikatnie kara, S „na oko” może bezpiecznie zrzucić blotkę kier. Rozgrywający po lewie na króla trefl zagra zapewne pika, S powinien przepuścić dla przecięcia komunikacji. Rozgrywający zagra pika jeszcze raz – teraz trzeba pobić asem i zagrać z mariasza karo, co zapewnia wpadkę bez dwóch.

Jeżeli S zdecyduje się na mało zdyscyplinowane 2 na starsze, to N wybierze 2 i to będzie kontrakt ostateczny.

W N E S
1BA pas pas 2
pas 2 pas…  

E zaatakuje waletem pik, rozgrywający powinien pobić asem, zgrać asa kier i przebić kiera, po czym przejść do stołu asem trefl i przebić jeszcze jednego kiera, a teraz spróbować pewnie króla karo…

Jednak obrona ma już gotowe 6 lew.