Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 2; rozdawał E, po partii NS.

Rozdanie 2
Rozd. E,
po partii: NS
J765
93
K92
AKT6
 
KT
862
AJT8753
3
rozd. 2 9843
QJ75
6
QJ98
  AQ2
AKT4
Q4
7542
 

W

N

E

S

pas

1BA

3

ktr.1

pas

3

pas

3BA2

pas

pas

pas

 

 

 

1 kontra wywoławcza, tak gra się już od ladnych paru lat

2 całość znaczy, że N ma też cztery piki

W drugim okrążeniu gracz N zalicytuje 3BA, a nie forsujące 3, aby podkreślić fakt, że ma też zatrzymanie w kolorze przeciwnika – karach. Tak czy owak, 3BA(S) będą w tym rozdaniu grą absolutnie standardową, osiągniętą w zasadzie na każdym stole turnieju. Jeśli obrońca W zaatakuje przeciwko niej W, zadanie rozgrywającego będzie stosunkowo proste. S będzie już bowiem wtedy dysponował dwoma lewami karowymi, dwoma kierowymi, dwoma pikowymi oraz dwoma treflowymi. Ponadto może przecież zagrać A i blotką pik z ręki (impas damy w ręce i tak nie da mu przecież dodatkowej wziątki, a nieco poważniejszym pretendentem do posiadania K będzie gracz W, a nie jego partner), a także zrobić podwójny impas w kierach – przeciwko damie i waletowi. Jeśli wykona choć jeden z tych manewrów, będzie już miał swoje, gdy zaś wykorzysta i jeden i drugi, wygra swój kontrakt z teoretycznie zawsze należną mu nadróbką.

Drugim wistem, na jaki może się tu zdecydować gracz W, jest blotka kierowa. Pomoże on przeciwnikowi jedynie o tyle, że w zasadzie wyjaśni mu sytuację w tym kolorze. S będzie więc w tym momencie miał jedno karo, trzy kiery, dwa piki i dwa trefle. Najlepiej będzie, jeśli po zdobyciu pierwszej wziątki A w ręce wejdzie do dziadka i zrobi impas 10 w ręce, ściągnie K (aby odebrać W wszystkie jego kiery), a potem zgra A i odejdzie pikiem. Po dojściu na K W będzie wówczas miał same kara, zagra więc w ten kolor i przeciwnik zdobędzie w nim dwie wziątki. Pozwoli mu to zrealizować kontrakt z nadróbką.

Kiedy zaś po wzięciu pierwszej lewy A w ręce gracz S wszedłby na stół A i zrobił impas D w ręce, toW – po wzięciu lewy na K odszedłby najprawdopodobniej 10. Rozgrywający wziąłby tę lewę A w ręce i zagrałby stamtąd w blotkę karową. W nie mógłby bez straty lewy wskoczyć asem, lewę tę zdobyłby zatem dziadkowy K. Następnie S ściągnąłby W, zaimpasował kiery dziesiątką w ręce, ściągnął K i – w pięciokartowej końcówce…

 

9 2

K 10 6

 

A W 8 7 5

 

9

D

D W 9

 

4

D

7 5 4

 

… odszedł 4 – na wpustkę E. Ten ostatni odegrałby następnie dobrą 9 (z dziadka – D) i zagrałby D, na którą również zdobyłby wziątkę. W dwukartowej końcówce gracz E miałaby więc wyjść spod W – do układu impasowego K 10 na stole. Kontrakt zostałby zatem zrealizowany, choć bez nadróbki.

Opisana wyżej (jako druga) linia rozgrywki byłaby jak najbardziej racjonalna, a więc i możliwa do przeprowadzenia, w świetle zalicytowania przez W kar z przeskokiem oraz jego pierwszego wistu w blotkę kierową.

Jak widać, dziewięć lew na bez atu dla strony NS jest w tym rozdaniu w zasadzie pewne, a nadróbka – dosyć prawdopodobna. W protokołach rozdania pojawią się zatem przede wszystkim wpisy w wysokości 630 i 600 dla NS. Proszę też jeszcze zauważyć, iż otwarcie silnym 1BA automatycznie ustawia kontrakt firmowy z dużo lepszej ręki S; 3BA(N) zostałyby bowiem położone – co najmniej bez jednej – po wiście karowym.

Minimaks teoretyczny: 4BA(S!), 10 lew; 630dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 7 (NS);

– 9 (NS);

– 9(NS);

BA – 10(S!).