Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.

Rozdanie 13
Rozd. N,
po partii: obie
KQ985
3
A875
T86
 
A4
K9652
JT6
AQ3
rozd. 13 T732
J84
K3
9752
  J6
AQT7
Q942
KJ4
 

W

N

E

S

pas

pas

1

1

1

pas

1BA

pas

pas/21

pas

pas

pas

 

 

 

1 z naciskiem na 2, w tej sekwencji partner nie ma bowiem na pewno singletona w tym kolorze; karta N – z układem 5–4 oraz singlem w kierach – jest natomiast dużo bardziej ukierunkowana ku grze w kolor aniżeli w bez atu

Wbrew oczekiwaniom korzystniejszy dla strony NS będzie jednak pas e-N-a na rebid 1BA partnera. Wynika to jednak z tego, że S ma tylko dwa piki oraz solidne zatrzymania kierowe, z czterokartem w tym kolorze. Przeciwko bezatutowej grze e-S-a W wyjdzie na pewno w blotkę kierową, jego partner wstawi waleta, a rozgrywający zabije damą w ręce. W widne karty optymalne byłoby dostanie się do dziadka A i zagranie stamtąd 9 na impas, w zakryte będzie to jednak niemożliwe. W drugiej lewie S wyjdzie z ręki W, którego W zabije asem i – powiedzmy – powtórzy kierem. Rozgrywający weźmie tę lewę 10 w ręce, po czym wejdzie na stół A i powtórzy stamtąd karem. Obrońca E z konieczności wskoczy K i wyjdzie w kiera. As kier z ręki i odegranie dwóch kar oraz K D, pozostałe wziątki będą już jednak należały do obrońców. Ostatecznie S skompletuje zatem osiem lew, czyli zrobi nadróbkę. Gdyby po zabiciu W asem W nie powtórzył kierem, tylko wyszedł W (lub pikiem), rozgrywający wyrobiłby sobie ósmą wziątkę w treflach. Kiedy jednak E dostałby się do ręki K i wyszedł 8, S musiałby albo zabić w ręce A, albo wstawić stamtąd 10. Tak czy owak, przy racjonalnych krokach rozgrywającego osiem wziątek byłoby gwarantowane.

Jeśli natomiast chodzi o pikową grę e-N-a, rozgrywający musiałby oddać dwie lewy atutowe, karo oraz dwa trefle.

W związku z tym w protokołach tego rozdania pojawią się przede wszystkim wpisy w wysokości 110 i 120 dla strony NS.

Minimaks teoretyczny: 3BA(S!), 9 lew; 600 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (S!);

– 9 (S!);

– 7 (WE);

– 8 (NS);

BA – 9 (S!).