Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2013 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2013 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.

Rozdanie 17
Rozd. N,
po partii: -
52
5
JT954
KJT85
 
Q43
AKT632
3
A96
rozd. 17 AKJT6
Q9
862
Q72
  987
J874
AKQ7
43
 

W

N

E

S

2BA1

32

53

64 (!)

pas

pas

pas

1 dwukolorówka 5+–5+ na młodszych, przed partią otwarcie jak najbardziej dopuszczalne

2 siła koloru!

3 z taakimi karami można sobie pozwolić na taki skok (z punktu widzenia e-S-a odda się tylko trzy lewy w kolorach starszych i statystycznie jednego trefla; wpadka będzie zatem kosztowała tylko 300 punktów, za bez dwóch z kontrą, będzie zatem jak najbardziej opłacalna)

4 policytować precyzyjnie się już nie da, przeto W zapowiada po prostu to, co – jak uważa – powinno zostać zrealizowane

W

N

E

S

2BA1

32

53

64 (!)

pas

pas

ktr.5

pas

76

ktr.

pas

pas

pas

 

 

1 dwukolorówka 5+–5+ na młodszych, przed partią otwarcie jak najbardziej dopuszczalne

2 siła koloru!

3 z taakimi karami można sobie pozwolić na taki skok (z punktu widzenia e-S-a odda się tylko trzy lewy w kolorach starszych i statystycznie jednego trefla; wpadka będzie zatem kosztowała tylko 300 punktów, za bez dwóch z kontrą, będzie zatem jak najbardziej opłacalna)

4 policytować precyzyjnie się już nie da, przeto W zapowiada po prostu to, co – jak uważa – powinno zostać zrealizowane

5 konwencyjne: partnerze, mam jedną lewę, decyduj!, z tylko czterema karami S ma prawo uznać, że bierze w tym kolorze lewę

6 ale ja nie mam żadnej, przeto zapowiadam obronne 7

Istotnie, mimo podziału kierów 4–1 6 będzie musiało zostać zrealizowane. S ściągnie A, a w drugiej lewie wyjdzie w trefla. Rozgrywający zabije na stole A, trzy razy zaatutuje (częściowe, dwukrotne, zaatutowanie i pozostanie w dziadku D, aby wyrobić przebitką kiery, nie miałoby sensu, jako że rozgrywającemu potrzeba sześciu lew kierowych), po czym ściągnie D i… Po dołożeniu przez e-N-a dwóch pików będzie wiedział, że gracz ten miał tylko jednego kiera, w drugiej rundzie tego ostatniego koloru zrobi zatem na stole pewny impas dziesiątką. Da mu to wymagane sześć wziątek kierowych, co wraz z pięcioma pikami oraz A sprawi, iż szlemik w piki zostanie zrealizowany. Patrząc na problem z tego punktu widzenia, obronne 7 będą kontraktem jak najbardziej uzasadnionym. Gracz S odda bowiem wówczas tylko cztery lewy: kiera, dwa piki oraz trefla, oczywiście pod warunkiem, że trafi położenie figur w tym ostatnim kolorze. Polegnie wówczas za 800, czyli opłacalnie. Rzecz jasna nietrafienie trefli przechyli szalę na stronę obrony nieopłacalnej; w tych okolicznościach wpadka wyniosłaby bowiem aż 1100, za bez czterech z kontrą. Problemu tego jednak w istocie nie będzie, jako że bez A W na pewno nie wrzuciłby szlemika.

W protokołach rozdania oprócz szlemikowych 980 dla WE spotkamy też na pewno niższe zapisy dla tej strony, a mianowicie 480 i 450. Wiele par WE poprzestanie bowiem na końcówce – 4 czy 4, na pewno nie wszyscy rozgrywający wezmą też 12 lew. Tam, gdzie N nie rozpocznie od 2BA, nie będzie bowiem żadnych przesłanek, by zaimpasować e-S-owi W. Tam właśnie skończy się na 11 lewach. Przy grze w kiery W pociągnie bowiem po prostu atuty z góry. Ale nawet gdy (dostanie wist karowy, który S zabije figurą i odwróci w trefla, a) rozgrywający zabije trefla asem, to potem, po ściągnięciu D i A, zagra w piki. S będzie musiał przebić czwartą lewę tego koloru, W nadbije wówczas w ręce, do końca odatutuje i wyrobi sobie jedenastą wziątkę na dziadkową D. Przy grze pikowej natomiast – po ataku A i zmianie na trefla – rozgrywający (E) zabije A, ściągnie A K, a potem zagra w kiery i przebije w ręce czwartą rundę tego koloru. A potem dostanie się do dziadka damą atu i wykorzysta kierowe forty. I on weźmie zatem jedenaście lew: pięć pików, pięć kierów i jednego trefla.

Minimaks teoretyczny: 7(NS) z kontrą, 9 lew; 800 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 6 (W!);

– 9(NS);

– 12(WE);

– 12 (WE);

BA – 8 (WE).