Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 6/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.

Rozdanie 14
Rozd. E,
po partii: -
Q 9 3
8 5
A K 9
A J 6 5 3
 
K 7
A Q 7 6
J 7 5 2
8 4 2
rozd. 14 A J 10 6 4
4 3 2
Q 8 6 4
Q
  8 5 2
K J 10 9
10 3
K 10 9 7
 

W

N

E

S

pas

pas

pas1

1

1

ktr.2

1BA

pas

2

pas

pas

33

pas

pas

3

pas

pas

pas

1 można zaryzykować trzecioręczne otwarcie 1

2kontra sputnik, przyrzeka kiery

3próba walki

albo:

W

N

E

S

pas

pas

pas1

1

1

ktr.2

1BA

ktr.3

2

3

3

pas

pas

pas

1 można zaryzykować trzecioręczne otwarcie 1

2kontra sputnik, przyrzeka kiery

3aby zaznaczyć solidne otwarcie (gdy partner ma około 10 PC, przeciwnicy mogą już być w sytuacji bez – dobrego – wyjścia)

wreszcie:

W

N

E

S

pas

pas

11

ktr./2

23

pas

pas

pas

 

 

1 Wmoże zaryzykować trzecioręczne otwarcie

2raczej kontra aniżeli 2

3po kontrze e-N-a przyrzekają pokrycie bilansowe

W tym wypadku trzecioręczne otwarcie gracza W z czwórki nie musi się jednak skończyć dla jego strony najlepiej; doprowadzi ono bowiem do kontraktu 2(W), który będzie już możliwy do położenia. Tyle że przeciwko tej grze N zaatakuje raczej A i już W będzie mógł zrobić swoje (kładący byłby pierwszy wist w atu bądź A, a potem 5). Nawet jeśli w drugiej lewie pierwszy broniący poprawi się się na blotkę atu (do A S powinien dodać 10 jako demarkę, nie chce bowiem przebitki), to rozgrywający weźmie ją w ręce i powtórzy karem. A kiedy N wskoczy K i ponowi kierem, W zabije drugą albo – lepiej – trzecią rundę tego koloru, ściągnie K, zaimpasuje piki waletem na stole i na A 10 wyrzuci z ręki dwa trefle. Odda przeto tylko dwa kara, dwa kiery oraz jednego trefla.

Bez trudu zostanie też zrealizowana gra 3(W), nadróbki pozbawi rozgrywającego definitywnie jedynie nierealny wist kierowy, otwierający zawodnikowi N drogę do przebicia trzeciej rundy tego koloru. A jeśli w lewie drugiej W zagra w trefle, aby przeciąć przeciwnikom komunikację, ci po prostu powtórzą treflem – a potem zagrają w ten kolor po raz trzeci, zmuszając przeciwnika do zrobienia dwóch przebitek na stole, co ostatecznie doprowadzi do wypromowania obecnej w ręce e-N-a 9 na trzecią wziątkę atutową broniących (jako że W nie będzie dysponował szybkim zejściem do ręki, by ściągnąć W; K zostanie użyty wcześniej, aby podegrać pierwszy raz kara).

Słowem, najczęstszym wpisem w protokole będzie minimaksowe (za 3) 110 dla WE, znajdą się w nim też pewnie i inne niewysokie wpisy, raczej po stronie WE niż przeciwnej; nawet 3 (NS) da się już przecież położyć bez jednej.

Minimaks teoretyczny:3(WE), 9 lew; 110 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 8 (NS);

– 9 (WE);

– 7 (WE);

– 8 (WE);

BA – 6 (NS, WE!).