Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 6/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 32; rozdawał W, po partii WE.

Rozdanie 32
Rozd. W,
po partii: EW
K J 8
10 3
J 6 5 3 2
K 9 5
 
Q 9 4 3
K 8 6 5
Q 9 8
A 6
rozd. 32 10 6
A Q J 7
10 7 4
Q 10 3 2
  A 7 5 2
9 4 2
A K
J 8 7 4
 

W

N

E

S

pas1

pas

pas2

1

ktr.2

13

1

14

pas

25

26

pas

pas

27

pas

pas

pas

 

 

 

1karta zbyt słaba na pierwszoręczne otwarcie

2można dać trzecioręczne otwarcie, ale raczej nie 1, tylko 1 (!)

3kontra wywoławcza

46–10 PC, 4+, narzuca się zapowiedź 1BA, ale ponieważ z dotychczasowego przebiegu wydarzeń wynika, że szykuje się obustronna batalia częściówkowa, warto pokazać kolor, którym ewentualnie będzie można walczyć z kolorem przeciwników (na ogół starszym)

4naturalny rebid, świadczy też o tym, iż S miał pełnowartościowe otwarcie

55+ (zasadniczo rebid 1 forsuje, zwłaszcza we Wspólnym Języku)

6po wywoławczej kontrze partnera E może sobie jak najbardziej pozwolić na zgłoszenie 2

7trzy piki, walka do końca, tym bardziej że N widzi, iż przeciwnicy mają osiem kierów, przeto gdy pozwoli im się rozgrywać dwa w ten kolor, na ogół nie będzie to dla strony NS korzystne

albo:

W

N

E

S

pas

pas

11

ktr. 2

rktr.

2

pas

pas

2

pas

pas

pas

1trzecia ręka, więc otwarcie 1 (lepsze niż 1) jak najbardziej dopuszczalne

2nieco odbiegająca od modelowej, ale dopuszczalna

albo:

W

N

E

S

pas

pas

11

ktr. 2

rktr.

2

pas

pas

2

23 (!)

pas

pas

pas

 

 

 

1trzecia ręka, więc otwarcie 1 (lepsze niż 1) jak najbardziej dopuszczalne

2nieco odbiegająca od modelowej, ale dopuszczalna

35–3, walka do końca!

albo:

W

N

E

S

pas

pas

1

pas1

22

pas

23

ktr.4

pas

25 (!)

pas

pas

pas

 

 

 

1skoro wywoławczą kontrę określiłem jako nie do końca modelową, znaczy to też, iż alternatywnie S może spasować

2drury

3otwarcie podlimitowe

4wyprzedzająca kontra wywoławcza

5z trzema pikami, zwłaszcza przy dublu kier, zapowiedź w pełni racjonalna, zwłaszcza że partner jest po pasie i 2 – nawet na siedmiu atutach – mogą się okazać łatwiejsze do wygrania niż alternatywne 3

W rozdaniu tym grane będą niewysokie kontrakty, na ogół przez stronę NS: 2, rzadziej 2/3, wszystkie na siedmiu atutach, od czasu do czasu trafi się też 1BA. Z kolei gracz E utrzyma się czasami w kontrakcie 2.

2(E) zostaną bez trudu położone bez jednej – S zaatakuje K i A, sygnalizując w tym kolorze dubletona, wyjdzie w zalawintalowane przez partnera piki i przebije trzecią rundę kar. Przeto broniący dostaną jeszcze jedną wziątkę pikową oraz lewę na K. Bez jednej, 100 dla NS.

Przeciwko 2(S) W wyjdzie zapewne kierem, zaś jego partner karem albo treflem. W obu wypadkach rozgrywający łatwo ograniczy swoje przegrywające do dwóch kierów, dwóch trefli i pika. Najtrudniej będzie w przypadku gry 2(S) po ataku blotką atu, gdyby rzecz jasna takowy nastąpił. Rozgrywający musiałby wtedy zadysponować ze stołu 8, wstawioną przez E 10 zabić w ręce A, zgrać A K i wyjść treflem. Gdy W wskoczyłby wówczas A i powtórzył pikiem, S utrzymałby się W w dziadku, przebił w ręce karo, wrócił na stół K i na dobre karo pozbył się z ręki kiera. Najprawdopodobniej po A W wyszedłby jednak karem i broniący zagraliby trzykrotnie w ten kolor. Rozgrywający musiałby wtedy zrzucić z dziadka trefla, kiedy zaś następnie zostałby tam wpuszczony K, przebiłby w ręce karo, zaimpasował piki waletem i zagrał wyrobionego W, zrzucając z ręki trefla. W przebiłby 9, po czym mógłby jedynie odejść D – do K i dobrego kara na stole, bądź kierem – pod podwójny renons, wówczas ostatnie dwie wziątki zdobyłyby rozłącznie 7 w ręce i K w dziadku. Jak widać, po starannej obronie S zostanie wprawdzie postawiony przed kilkoma problemami, ze wszystkich tych sytuacji będzie jednak w stanie wyjść zwycięsko…

NSzrealizują też kontrakt 1BA, ich 3 powinny już jednak zakończyć się wpadką bez jednej, w tym wypadku N odda bowiem dwa kiery, D oraz dwie wziątki treflowe.

Najpopularniejszym wpisem w protokole rozdania będą 110, 100 i 90 dla NS, znajdą się w nim też jednakże i wpadkowe 50 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny:  2(NS), 8 lew; 110 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 8(N!);

– 8 (NS);

– 7 (WE);

– 8 (NS);

BA – 7 (NS).