Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 7/2019 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2019 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 5.

Rozdanie 5
Rozd. N,
po partii: NS
Q 7 5 2
10 7 5 4

K 10 8 6 5
 
J 10 6 3
Q 2
K J 10 9 8
A 3
rozd. 5 K
K J 9 6 3
Q 7 6 4 3
9 4
  A 9 8 4
A 8
A 5 2
Q J 7 2
 

 N pasuje, a E otwiera licytację słabą dwukolorówką 2 (Wilkosz) lub 2 (kiery + młodszy/kiery + inny). Co powinien zalicytować gracz S?

 Odradzam wejście 2BA, bo punktów jest zaledwie piętnaście, a honory (trzy asy) bardziej skłaniają do gry w kolor, niż w bez atu.

 Po otwarciu 2 powinno być tak:

W N E S
  pas 2 PAS (1)
2 (2) pas pas ktr (3)
pas 2 pas  
  1. Nim damy kontrę wywoławczą na dwa karo spróbujmy wyobrazić sobie co powiemy, jeżeli W spasuje, a partner zgłosi 2. Aby uniknąć tych kłopotów S pasuje w pierwszym okrążeniu licytacji.
  2. Pasuj lub skoryguj na dwa pik.
  3. Kontra wywoławcza do kierów, a więc czwórka pikowa i możliwość gry w młodsze.

 Gracz W mógłby jeszcze powalczyć karami (minimaks to 4 z kontrą bez jednej za 100), ale skąd ma wiedzieć, że partner ma piątkę nie w treflach, ale, tak jak i on, w karach.

 Jeżeli E rozpocznie 2 będzie nieco inaczej, bo S da kontrę wywoławczą już w pierwszym okrążeniu, N powie 2 i to będzie grane. Zawodnik W ponownie nie wpadnie na pomysł, że drugi kolor partnera to kara. No, chyba, że posiadł on jakąś wiedzę tajemną…

 I ostatni wariant licytacji. N i E pasują, a S otwiera 1BA. N pyta o starsze czwórki i kontraktem ostatecznym ponownie jest dwa pik.

 O wyniku zadecyduje więc to, jak N poradzi sobie z rozgrywką. Za +140 będzie dobrze, za +110 nieco gorzej, a za -100 bardzo źle.