Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 10/2022 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 17.

Rozdanie 17
Rozd. N,
po partii: -
A 7
A J 10 8 7 5 4

5 4 3 2
 
K 5
Q 3
Q 4 2
A K Q J 10 8
rozd. 17 Q 10 9 8 6
9
A K 10 5 3
9 6
  J 4 3 2
K 6 2
J 9 8 7 6
7
 

W tym rozdaniu można się spodziewać, że na wielu stołach akcja będzie rozwijała się dynamicznie. Większość graczy N otworzy 4. Rozumiem obiekcje twierdzących, że nie blokujemy z dwoma asami, ale przed partią dla otwarcia 4 nie widać alternatywy. 1?

Po otwarciu 4 z kartą gracza E chciałoby się coś powiedzieć, ale jedyna wchodząca w rachubę odzywka 4 tylko z piątką, z tak słabym kolorem, raczej nie przemówi do wyobraźni i zdecydowana większość spasuje. S także spasuje, a W pewnie zalicytuje 5 – co prawda ręka ma sporo przegrywających, ale solidność koloru pewnie przeważy. Po dwóch pasach (N z renonsem karo i czterema treflami chyba nie znajdzie na kontrę „atakująco-obronmą”, zresztą nawet jeśli się na nią zdecyduje, to i tak S pójdzie w 5) S pójdzie pewnie w obronę, chociaż w tych założeniach można spasować, bo wygląda, że na pewno nie będzie ona tańsza niż 300, a przy wielu kartach N będzie nie mniej, niż 500. Po ewentualnych 5, W-u spasuje (na pewno nie jest to pozycja pasa forsującego, kontra mówiłaby po prostu „mam lewy na ich grę”, e-N także, a E skontruje.

W N E S
  4 pas pas
5 pas pas 5*
pas pas ktr. pas…

5 – na pewno znaczna część graczy z kartą S pozwoli grać 5.

Wist atutowy – absolutnie wchodzący w rachubę po tej licytacji z karty E – ograniczy lewy rozgrywającego do 9, a spróbowanie asa karo pozwoli przebić w stole dwa trefle i wpaść tylko bez jednej.