Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP na IMPy 4/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 25.
Rozdanie 25 Rozd. N, po partii: EW |
♠ A J 8 7 ♥ A K J ♦ 10 7 4 2 ♣ J 9 |
|
♠ Q 10 9 ♥ 6 5 3 ♦ K Q J 9 6 ♣ 7 3 |
![]() |
♠ K 6 ♥ Q 10 9 8 ♦ ♣ K Q 10 8 6 4 2 |
♠ 5 4 3 2 ♥ 7 4 2 ♦ A 8 5 3 ♣ A 5 |
Tutaj z kartą N większość otworzy 1♣, 1BA pewnie tylko ci, którzy grają tym otwarciem w sile 14-16 PC. Po 1♣ E wejdzie 2♣, z kartą S prawdopodobnie większość da kontrę, chociaż osobiście uważam, że w grze meczowej na wysokości dwóch powinno to być nie mniej niż 9-10 PC. Po kontrze W spasuje. N zalicytuje zapewne 2♠, E powtórzy trefle i te 3♣ będzie zwykle grał.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | 2♣ | ktr. | |
pas | 2♠ | 3♣ | pas… |
S wyjdzie zapewne w piki, ale obrona powinna dostać swoje 5 lew.
Nie zdziwiłbym się, jeżeli po takim początku N po 3♣ zalicytowałby jeszcze 3♦, po czym NS będą grali 3♦ bez dwóch lub 3♠ bez jednej:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | 2♣ | ktr. | |
pas | 2♠ | 3♣ | pas |
pas | 3♦ | pas | pas/3♠ |
pas... |
Tam, gdzie S spasuje po 2♣, W także powinien pasować a N? Moim zdaniem z wariantem 12-14 wznowienie nie jest obowiązkowe i prawdopodobnie na wielu stołach te 2♣ będzie kontraktem ostatecznym.
Tam, gdzie N wznowi kontrą, NS mogą znaleźć się w końcówce pikowej – S musi zaakcentować siłę, pewnie licytacją w kolor przeciwnika i po ujawnieniu czwórki pików dołoży końcówkę, licząc na silnego trefla u partnera:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | 2♣ | pas | |
pas | ktr. | pas | 3♣ |
pas | 3♠ | pas | 4♠ |
pas… |
Tak, że naciągnięcie karty – czy to kontra po 2♣ licytowana przez S, czy wznowienie przez N prowadzi do przelicytowania karty.