Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP na IMPy 8/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 17.
Rozdanie 17 Rozd. N, po partii: - |
♠ A ♥ Q 10 8 4 ♦ A 8 5 2 ♣ K 10 6 2 |
|
♠ J 7 2 ♥ K 9 5 2 ♦ 4 ♣ A Q J 4 3 |
![]() |
♠ Q 4 3 ♥ 7 ♦ Q J 10 9 7 3 ♣ 9 7 5 |
♠ K 10 9 8 6 5 ♥ A J 6 3 ♦ K 6 ♣ 8 |
Tutaj gracze N będą otwierać 1♦, po pasie E S odpowie 1♠. W najczęściej da kontrę, wskazującą pozostałe kolory, N pewnie zalicytuje 1BA. W tej sytuacji powinno się stosować wszelkie ustalenia systemowe z licytacji jednostronnej („system on”). Czy ręka S to inwit, czy forsing do końcówki? Moim zdaniem forsing – 6-4 w starszych, doskonałe 11 PC - i S może zignorować czwórkę kierów, zwłaszcza po kontrze W na 1♠ i zalicytować od razu 4♠:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♦ | pas | 1♠ | |
ktr. | 1BA | pas | 4♠ |
pas… |
W wyjdzie pewnie w singla karo i po tej licytacji rozgrywający powinien sobie poradzić, unikając impasu kier – wziąć karo, odegrać asa pik i przejść do ręki asem kier, po czym zagrać król pik, pik i przy podziale pików 3-3 kontrakt jest bezproblemowy.
Jeżeli S zachce wprowadzić do gry kolor kierowy, zalicytuje magistra 2♣ bądź, grając Podwójnym Magistrem, sztuczny forsing do dogranej 2♦, N pokaże czwórkę kierów i S zalicytuje 4♥:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♦ | pas | 1♠ | |
ktr. | 1BA | pas | 2♦* |
pas | 2♥* | pas | 4♥ |
pas… |
2♦ – sztuczny forsing do dogranej;
2♥ – czwórka kierów.
Na kiery z ręki N E zaatakuje pewnie w trefle, W najlepiej zrobi jak weźmie asem i zagra damę trefl, ale przy tych podziałach można wziąć nawet 11 lew, a 10 jest bezproblemowe, zwłaszcza po kontrze, pozwalającej zlokalizować 4 atuty w ręce W.
Nawet jeżeli S uzna, że ręka jest warta tylko inwitu, to z użyciem Magistra pokaże układ 5+♠-4♥ w sile inwitu, a N może zalicytować końcówkę w kiery:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♦ | pas | 1♠ | |
ktr. | 1BA | pas | 2♣* |
pas | 2♦* | pas | 2♥* |
pas | 4♥ | pas… |
2♣ – słabe w układzie 4♠-5+♣/♦ lub ręce inwitujące;
2♦ – automat;
2♥ – inwit w układzie 5+♠-4+♥.