Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 20212022 20232024

 

 


 

KMP na IMPy 9/2025 – analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 9/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Analizy przygotował

Marek Wójcicki

Rozdanie 1.

Rozdanie 1
Rozd. N,
po partii: -
Q J 10 8 7
10 9 8 5
J
A 10 7
 
9 4
K 7 6 4
10 9 8 4
6 3 2
rozd. 1 K 6 2
A
7 5 3
K Q J 9 8 4
  A 5 3
Q J 3 2
A K Q 6 2
5
 

Tutaj po pasie N gracze E będą otwierać 1 (Strefa) a 2 (Wspólny Język).
Po 1 część wejdzie 1, a część da kontrę. Po 1 N zgłosi piki, E zalicytuje 2. Teraz pewnie z kartą S część da kontrę (kontra-fit), a część zalicytuje rewersowe 2. Po kontrze N zalicytuje 2 – w końcu S nie musi być aż tak silny, a S zapewne opisze się 3, pokazując absolutną górę wejścia, po czym N podniesie do końcówki kierowej:

W N E S
  pas 1 1
pas 1 2 ktr.
pas 2 pas 3
pas 4 pas…  

W wyjdzie w trefle, po wzięciu asem rozgrywający zagra w atu. E weźmie asem i zagra króla trefl. Rozgrywający przebije i zagra znów w kiery. W powinien puścić i po wzięciu w stole rozgrywający może oddać dwa kiery, a może też zrobić nadróbkę – odegrać waleta karo, zagrać damę pik na impas i zaimpasować pika jeszcze raz. Teraz przebić trefla i zacząć grać kara z góry…

Końcówkę pikową także wygrywa się bez specjalnych problemów.

Po kontrze wywoławczej W spasuje a N odpowie 1 – co w polskim stylu jest pozytywne – 7+PC i forsuje do 1BA. E zalicytuje 2, S „objaśni się” 2. W spasuje, a N zalicytuje 2, po czym S podniesie do końcówki kierowej:

W N E S
  pas 1 ktr.
pas 1 2 2
pas 2 pas 4
pas…      

Po ataku królem trefl można także przeprowadzić opisaną wyżej rozgrywkę.

Po otwarciu 2 Precision S także zacznie zapewne od kontry. Po pasie W co ma zalicytować N? 2 wygląda nieco anemicznie i pewnie większość skoczy w inwitujące 3 (8 PC to za mało na praktycznie przesądzające końcówkę 3) a S dołoży końcówkę:

W N E S
  pas 2 ktr.
pas 3 pas 4
pas…      

Po ataku K rozgrywający weźmie asem, odegra waleta karo i zagra na impas pik, po czym jest 11 lew z góry.