Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918,

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 20212022 20232024

 

 


 

KMP na IMPy 11/2025 – analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 11/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 24.

Rozdanie 24
Rozd. W,
po partii: -
K Q 7 3
J 8
K 4
Q 9 6 4 3
 
9 5 2
A 10 5
A J 7 5
A J 7
rozd. 24 A J 10 6 4
Q 4 2
6 3
K 10 8
  8
K 9 7 6 3
Q 10 9 8 2
5 2
 

Tutaj gracze W będą otwierać 1, po pasie N E odpowie 1. S – w równych – zapewne spasuje, a W zalicytuje 1BA. N spasuje, a z kartą E – co prawda 5332, ale niezłe 10 PC z dobrą piątką pików – można zainwitować końcówkę – przy stosowaniu konwencji Podwójny Magister zaczynając od 2. W zalicytuje automatyczne 2, a E przez 2 pokaże „inwit na 5+ pikach”. Myślę, że kartą W część zalicytuje 4, a część 3BA:

W N E S
1 pas 1 pas
1BA pas 2 pas
2 pas 2 pas
3BA/4 pas…    

Na 3BA N wyjdzie w trefle i W po wzięciu na waleta zagra w piki. N dołoży blotkę i gdy dziesiątka ze stołu weźmie lewę, rozgrywający powinien zagrać blotkę do dziewiątki i zwykle zakończy się to 10 lewami.

Na 4 S zaatakuje pewnie 10. Rozgrywający powinien pobić asem i zagrać w piki i po wzięciu na 10 zagrać atu do dziewiątki w ręce.

N weźmie i po odegraniu króla karo ma bezpieczne odejście atutem, rozgrywający weźmie, odegra czwarty raz pika (z ręki karo) i zapewne niejeden zagra teraz na impas waletem trefl, aby zachować komunikację do rozegrania kierów – najpierw do damy, a gdy dama zostanie pobita królem, na impas waleta…

Ta rozgrywka prowadzi do wpadki bez dwóch.

Do wygrania prowadzi zagranie as kier, kier, po którym ujawni się dubel w ręce N, lokalizujący też u N dłuższy fragment trefli, co umożliwi trafienie damy w tym kolorze.