Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 6/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 12; rozdawał W, po partii NS.

Rozdanie 12
Rozd. W,
po partii: NS
AK2
AQJ6
KQ2
A73
 
93
KT732
96
KQ64
rozd. 12 J854
85
T84
T852
  QT76
94
AJ753
J9
 

Nasz System:

W

N

E

S

pas

1

pas

1

pas

2BA

pas

31

pas

32

pas

3BA3

pas

4BA4

pas

55

pas

6/6BA6

pas

pas

pas

 

 

 

1 naturalne: 4–5+ albo 5+–4+, karta silna albo poszukiwanie innej gry niż bezatutowa (pikowej, gdy S ma pięć kart w tym kolorze)

2 trzy piki

3 bez nadwyżek

4 naturalny inwit szlemikowy

5 pięć kar, warunkowe przyjęcie inwitu partnera (na jego ewentualne 5BA S spasuje)

6 z nastawieniem na 6BA, jako że gra toczy się w turnieju na maksy

Wspólny Język:

W

N

E

S

pas

1

pas

1

pas

21

pas

22

pas

2BA3

pas

34

pas

4BA5

pas

56

pas

6/6BA7

pas

pas

pas

 

 

 

1 odwrotka

2 7–10 PC, tylko cztery piki

3 przejściowe

4 naturalne, 4+

5 naturalny inwit szlemikowy

6 pięć kar, warunkowe przyjęcie inwitu partnera (na jego ewentualne 5BA S spasuje); niezłe 8 PC, a także 10 oraz – przede wszystkim – pięć kar upoważniają do takiej właśnie reakcji na zaproszenie partnera

7 z nastawieniem na 6BA, jako że gra toczy się w turnieju na maksy

Kara e-N-a jest potężna, przeto po półpozytywnej odpowiedzi partnera na pewno powinien on zainwitować grę premiową. A S przyjąć ją warunkowo, wskazując przy tym, że w karach posiada longera pięciokartowego. W sumie wyjdzie z tego szlemik graniczny, wymagający udanego impasu kierowego oraz – przynajmniej w przypadku gry w kara – by ten ostatni kolor nie podzielił się 5–0 (4%). Szlemik w bez atu jest zatem lepszy od karowego o tyle, że w tym ostatnim wypadku rozgrywającego może jeszcze uratować przyjazna konfiguracja w pikach; weźmie wówczas cztery kara, cztery piki, trefla oraz trzy kiery. Szlemik w kara góruje z kolei nad alternatywną grą w bez atu tym, iż po oczywistym wiście treflowym oraz w przypadku niepowodzenia w kierach może się zdarzyć, że przy tej ostatniej grze wpadka będzie wyższa. W autentycznym rozdaniu impas K wychodzi, zdobycie 12 wziątek będzie zatem banalne. Podobnie powinno być z trzynastoma, i to bez konieczności impasowania W, w końcówce obrońca W stanie bowiem w prostym kierowo-treflowym przymusie. Z technicznego punktu widzenia będzie to nawet przymus podwójny: kierowo-treflowy przeciwko W oraz kierowo-pikowy przeciwko E. Kluczowa końcówka będzie bowiem wyglądała tak (hipotetyczne):

 

A W 6

7

 

K 10 7

K

 

W

8 ( x x)

 

10

9

7

W

 

Ze stołu zostałaby zagrana 7 i rozgrywający wziąłby 13 lew nawet wówczas, gdyby obaj przeciwnicy trzymali kiery [ściśle: czwartą rundę tego koloru (co przy aktualnej konfiguracji kierowej w rękach NS jest teoretycznie niemożliwe), K zawsze bowiem musiałby być u W; groźbą do przymusu jest 6 w ręce e-N-a, czyli reprezentantka czwartej rundy tego koloru].

W protokole rozdania powinny dominować szlemikowe 1470 oraz 1390 dla NS, trafią się w nim też jednak na pewno wielkoszlemowe 2220 (minimaksowe) i 2140, a także tylko końcówkowe 720 dla tej strony.

Minimaks teoretyczny: 7BA(NS), 13 lew; 2220 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 13 (NS);

– 10(NS);

– 13 (NS);

BA – 13(NS).