Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 5; rozdawał N, po partii NS.

Rozdanie 5
Rozd. N,
po partii: NS
K 3 2
A 6 5 3
Q 7 6 5
A 7
 
Q 10 9 7
K 7
A K 4 2
9 6 3
rozd. 5 A 8 6 5 4
Q J 8 2
J
Q J 10
  J
10 9 4
10 9 8 3
K 8 5 4 2
 

W

N

E

S

1

1

pas

21

pas

22

pas

4

pas

pas

pas

1drury

 2 naturalne, karta nieminimalna (z takową E zgłosiłby sztuczny rebid 2; jest też kilka innych wariantów tej konwencji)

Na WE znajduje się 23 PC oraz dziewięć kart w kolorze starszym, większość duetów tej linii zapowie więc końcówkę w piki. Los tego kontraktu będzie w dużym stopniu zależeć od pierwszego wistu. Wprawdzie S nie wyjdzie raczej w trefle, co doprowadziłoby do szybkiej przebitki w tym kolorze, jak najbardziej może jednak zaatakować 9. A wówczas jego partner zabije pierwszą lewę A, po czym jak najszybciej zagra A, treflem do króla i przebije trzecią rundę tego koloru. I już będzie bez jednej, rozgrywający powinien jednak obronić się przed wyższą wpadką. Po ujawnieniu się K u e-S-a będzie przecież wiadomo, iż K musi znajdować się w ręce e-N-a, który otworzył licytację na pierwszej ręce. I nie mógł on pozostać singlowy – po przebitce – N nie może bowiem żadną miarą posiadać dziewięciu kart w kolorach czerwonych. Rozgrywający powinien więc dostać się do stołu K albo A, by zagrać stamtąd D. Istotnie S ma singlowego W, przeto E nie odda już żadnej lewy, skończy się zatem na wpadce bez jednej.

W taki sam sposób kontrakt 4(E) może zostać wygrany po ataku karowym – odmiennie dziewiątką – z solidniejszego niż w kierach sekwensu; niewątpliwie na niejednym stole takie wyjście nastąpi. Rozgrywający zabije A na stole, po czym powinien właśnie zagrać stamtąd D (!). N otworzył przecież licytację i ma słabe bez atu, najczęściej właśnie z K, a może i z K W x. Jeśli piki dzielą się 2–2, to niezależnie od tego, który z broniących ma króla, E będzie musiał oddać co najmniej jedną wziątkę w tym kolorze. Natomiast przy atutach podzielonych 3–1 jedyna lokalizacja zwycięska dla strony WE to K x x u e-N-a i singlowy W u e-S-a. Przy singlowym K u e-S-a jego partner będzie musiał zdobyć wziątkę na W x x. Zatem optymalna rozgrywka to zabicie pierwszej lewy A na stole, zgranie też K i wyrzucenie z ręki trefla (by zabezpieczyć się przed ewentualną przebitką w tym kolorze), a potem wyjście z dziadka D, z zamiarem puszczenia jej wkoło. W turniejowym rozdaniu to zagranie na jedyną szansę istotnie doprowadzi do zrealizowania końcówki pikowej.

W protokole rozdania spotkamy jednak najczęściej wpadkowe 50 dla NS, ale też na pewno osiągnięte w sposób opisany wyżej 420 dla WE. Znajdą się nim też jedynie częściówkowe 140 oraz 170 dla tej ostatniej strony.

Minimaks teoretyczny: 4BA(WE), 10 lew; 430 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

–  6 (NS,WE!);

– 7 (NS);

– 7 (WE);

– 9 (WE);

BA – 10 (WE).