KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 14; rozdawał E, obie przed partią.
| Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - | ♠ Q 9 3 ♥ 8 5 ♦ A K 9 ♣ A J 6 5 3 | |
| ♠ K 7 ♥ A Q 7 6 ♦ J 7 5 2 ♣ 8 4 2 |  | ♠ A J 10 6 4 ♥ 4 3 2 ♦ Q 8 6 4 ♣ Q | 
| ♠ 8 5 2 ♥ K J 10 9 ♦ 10 3 ♣ K 10 9 7 | 
| W | N | E | S | 
| – | – | pas | pas | 
| pas1 | 1♣ | 1♠ | ktr.2 | 
| 1BA | pas | 2♦ | pas | 
| pas | 3♣3 | pas | pas | 
| 3♦ | pas | pas | pas | 
1 można zaryzykować trzecioręczne otwarcie 1♥
2kontra sputnik, przyrzeka kiery
3próba walki
albo:
| W | N | E | S | 
| – | – | pas | pas | 
| pas1 | 1♣ | 1♠ | ktr.2 | 
| 1BA | ktr.3 | 2♦ | 3♣ | 
| 3♦ | pas | pas | pas | 
1 można zaryzykować trzecioręczne otwarcie 1♥
2kontra sputnik, przyrzeka kiery
3aby zaznaczyć solidne otwarcie (gdy partner ma około 10 PC, przeciwnicy mogą już być w sytuacji bez – dobrego – wyjścia)
wreszcie:
| W | N | E | S | 
| – | – | pas | pas | 
| 1♥1 | ktr./2♣ | 2♥3 | pas | 
| pas | pas | 
 | 
 | 
1 Wmoże zaryzykować trzecioręczne otwarcie
2raczej kontra aniżeli 2♣
3po kontrze e-N-a przyrzekają pokrycie bilansowe
W tym wypadku trzecioręczne otwarcie gracza W z czwórki nie musi się jednak skończyć dla jego strony najlepiej; doprowadzi ono bowiem do kontraktu 2♥(W), który będzie już możliwy do położenia. Tyle że przeciwko tej grze N zaatakuje raczej ♦A i już W będzie mógł zrobić swoje (kładący byłby pierwszy wist w atu bądź ♣A, a potem ♥5). Nawet jeśli w drugiej lewie pierwszy broniący poprawi się się na blotkę atu (do ♦A S powinien dodać ♦10 jako demarkę, nie chce bowiem przebitki), to rozgrywający weźmie ją w ręce i powtórzy karem. A kiedy N wskoczy ♦K i ponowi kierem, W zabije drugą albo – lepiej – trzecią rundę tego koloru, ściągnie ♠K, zaimpasuje piki waletem na stole i na ♠A 10 wyrzuci z ręki dwa trefle. Odda przeto tylko dwa kara, dwa kiery oraz jednego trefla.
Bez trudu zostanie też zrealizowana gra 3♦(W), nadróbki pozbawi rozgrywającego definitywnie jedynie nierealny wist kierowy, otwierający zawodnikowi N drogę do przebicia trzeciej rundy tego koloru. A jeśli w lewie drugiej W zagra w trefle, aby przeciąć przeciwnikom komunikację, ci po prostu powtórzą treflem – a potem zagrają w ten kolor po raz trzeci, zmuszając przeciwnika do zrobienia dwóch przebitek na stole, co ostatecznie doprowadzi do wypromowania obecnej w ręce e-N-a ♦9 na trzecią wziątkę atutową broniących (jako że W nie będzie dysponował szybkim zejściem do ręki, by ściągnąć ♦W; ♠K zostanie użyty wcześniej, aby podegrać pierwszy raz kara).
Słowem, najczęstszym wpisem w protokole będzie minimaksowe (za 3♦) 110 dla WE, znajdą się w nim też pewnie i inne niewysokie wpisy, raczej po stronie WE niż przeciwnej; nawet 3♣ (NS) da się już przecież położyć bez jednej.
Minimaks teoretyczny:3♦(WE), 9 lew; 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 9 (WE);
♥ – 7 (WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 6 (NS, WE!).

 
                 
                 
                