KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
| Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie | ♠ 3 2 ♥ 8 6 3 ♦ J 7 6 2 ♣ Q 8 6 3 | |
| ♠ A J 7 4 ♥ J 5 4 ♦ 10 3 ♣ K 10 7 4 |  | ♠ Q 10 8 6 5 ♥ A Q 9 ♦ A Q 8 5 ♣ 9 | 
| ♠ K 9 ♥ K 10 7 2 ♦ K 9 4 ♣ A J 5 2 | 
| W | N | E | S | 
| – | – | – | 1♣ | 
| pas | 1♦ | 1♠ | pas | 
| 2♠1 | pas | 3♦2 | pas | 
| 4♠ | pas | pas | pas | 
1pogranicze konwencji Drury’ego
2inwit do końcówki, przede wszystkim pikowej, partner może być bowiem słabszy
albo:
| W | N | E | S | 
| – | – | – | 1♣ | 
| pas | 1♦ | 1♠ | pas | 
| 2♣1 | pas | 4♠ | pas | 
| pas | pas | 
 | 
 | 
1drury, punktów tylko dziewięć, ale czterokartowy fit w pikach
Tak czy owak, na ogromnej większości stołów w rozdaniu tym jako kontrakt ostateczny rozgrywane będą 4♠ z ręki E. S nie będzie dysponował wygodnym wistem i jeśli wyjdzie w kolor czerwony, rozgrywający z łatwością zrobi już nadróbkę (podobnie stałoby się po nierealnym wiście blotką treflową). Na pewno nie zaatakuje w atu, w praktyce zatem jedyne wyjście, po którym E nie będzie mógł wziąć 11 lew, to ♣A i trefl (bądź pik). Rozgrywający wyimpasuje ♠K, będzie jednak musiał oddać wziątki na oba czerwone króle. Ponieważ wszakże licytacja będzie mniej albo bardziej enigmatyczna, także pierwszy wist ♣A będzie daleki od oczywistości – przecież ♣K mógłby się znajdować w ręce rozgrywającego, a partner wistującego posiadać czy to ♥D, czy to ♦D. W związku z tym w turniejowym protokole tego rozdania oprócz minimaksowych 620 dla WE znajdą się również w sporej liczbie nadróbkowe 650 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny:4♠(WE), 10 lew; 620 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 9(E!);
♠ – 10 (WE);
BA – 9 (WE).

 
                 
                 
                