KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
| Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW | ♠ K 3 ♥ K 9 8 4 ♦ A J 9 6 5 2 ♣ 6 | |
| ♠ A 7 4 ♥ J 5 3 ♦ 10 8 3 ♣ 10 9 5 3 |  | ♠ Q 10 5 ♥ A 10 7 6 ♦ K 7 4 ♣ K J 4 | 
| ♠ J 9 8 6 2 ♥ Q 2 ♦ Q ♣ A Q 8 7 2 | 
| W | N | E | S | 
| – | – | – | 2♦1 | 
| pas | 2♥2 | pas | 2♠3 | 
| pas | pas | pas | 
 | 
1wilkosz
2do koloru partnera
3piki i młodszy
| W | N | E | S | 
| – | – | – | 2♠1 | 
| pas | pas | pas | 
 | 
1podlimitowa dwukolorówka piki i młodszy
W tym rozdaniu większość zawodników S otworzy dwukolorówką i licytacja wygaśnie na rozgrywanych przez nich 2♠. Przeciwko tej grze W wyjdzie karem albo treflem i S będzie już nawet w stanie zrobić nadróbkę. Najłatwiej będzie po treflowym, po karowym rozgrywający będzie zaś musiał zabić na stole asem, zaimpasować trefle damą w ręce (przynajmniej jeśli będzie dążył do zrobienia nadróbki), a potem przebić w dziadku dwa trefle, a w ręce dwa kara. Weźmie też kiera, a pozostałe w ręce ♠W 9 8 powinny mu zapewnić dziewiątą wziątkę. Oczywiście, jeśli jednak nie zrobi w treflach dosyć niebezpiecznego impasu (po nieudaniu się tego manewru broniący połączą mu bowiem dwukrotnie atuty), nadróbki nie zdobędzie. Gwoli ścisłości, dziewiątej lewy bezwarunkowo pozbawiłby e-S-a jedynie – albo atak ♠A i pikiem, albo wist blotką kierową, który E pobiłby asem, po czym obrońcy zagrali ♠A i pikiem…
W turniejowym protokole rozdania górować winny minimaksowe 110 dla NS, znajdą się w nim jednak i nadróbkowe 140 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 3♦(NS), 9 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 9 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 8 (NS);
BA – 7 (NS).

 
                 
                 
                 
                 poniedziałek, 13 czerwca 2016 20:30 |
poniedziałek, 13 czerwca 2016 20:30 |  Wpisany przez Łukasz Jasiński
Wpisany przez Łukasz Jasiński