Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 01/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 01/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.

Rozdanie 26
Rozd. E,
po partii: obie
A62
K765
KT7
T54
 
K983
Q2
AQJ8
QJ8
rozd. 26 JT75
984
5
AK732
  Q4
AJT3
96432
96
 

W

N

E

S

pas

pas

1BA

pas

2

pas

21

pas

4

pas

pas

pas

 

 

1 cztery piki, wykluczone cztery kiery

Dosyć standardowa końcówka w piki, powinna więc ona zostać zapowiedziana na bardzo dużej liczbie stołów turnieju. Przeciwko tej grze N wyjdzie najprawdopodobniej w trefla. Rozgrywający zabije A w dziadku i zagra W wkoło. Jeśli po zabiciu tej figury A N powtórzy treflem, gracz W dostanie szansę na zdobycie cennej, choć nieco niebezpiecznej nadróbki. Otóż weźmie drugiego trefla królem na stole (dużo wygodniejsze byłoby puszczenie jej do ręki, a następnie zagranie stamtąd K, rozgrywający nie wie jednak, iż D w ręce e-S-a była druga), powtórzy stamtąd pikiem, ściągnie trzeci raz atu oraz D, po czym zagra A i D na ekspas. Gdy N położy na nią K, W przebije w dziadku 10, ściągnie dwa dobre trefle, na które zrzuci z ręki oba kiery, i odda jeszcze tylko wziątkę karową. Oczywiście, gdyby to S miał K, broniący odebraliby też dwa kiery i położyli grę bez jednej.

Jak widać, nawet po błędzie e-N-a, nie będzie nadróbki bez ryzyka. N zdejmie z przeciwnika ciężar i zagrożenie związane z tym ryzykiem, gdy po zabiciu asem pierwszej albo drugiej rundy atutów wyjdzie w kiery i wraz z partnerem odbiorą należne im dwie wziątki w tym kolorze. Wówczas rozgrywający zrobi wyłącznie swoje.

W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim dwa odzwierciedlające powyższe rozważania wpisy: 650 i minimaksowe 620 dla WE.

Minimaks teoretyczny: 4(WE), 10 lew; 620 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (WE);

– 7 (NS);

– 7 (NS);

– 10 (WE);

BA – 7 (WE).