Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 4/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.
| Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW | ♠ K Q ♥ 10 7 3 ♦ Q 5 4 ♣ A 9 6 4 2 | |
| ♠ J 6 4 2 ♥ K 8 4 ♦ J 7 3 ♣ Q J 5 |  | ♠ 9 8 5 ♥ A 6 ♦ A 9 8 6 2 ♣ K 10 7 | 
| ♠ A 10 7 3 ♥ Q J 9 5 2 ♦ K 10 ♣ 8 3 | 
| W | N | E | S | 
| – | – | 1♦1 | 1♥ | 
| 1♠ | 2♦2 | pas | 2♥3 | 
| pas4 | pas | pas | 
 | 
1dwa asy, król, trochę wysokich blotek oraz pięciokart – można zatem dać pierwszoręczne otwarcie, także w założeniach niekorzystnych
2dobra ręka z fitem kierowym
3bez specjalnych nadwyżek
4marny układ i fit, a przy tym niekorzystne założenia to przeciwwskazania do zgłoszenia 3♦
albo:
| W | N | E | S | 
| – | – | 1♦1 | 1♥ | 
| 1♠ | 2♦2 | pas | 2♥3 | 
| 3♦4 (?) | pas | pas | 3♥5 | 
| pas | pas | pas | 
 | 
1dwa asy, król, trochę wysokich blotek oraz pięciokart – można zatem dać pierwszoręczne otwarcie, także w założeniach niekorzystnych
2dobra ręka z fitem kierowym
3bez specjalnych nadwyżek
4marny układ i fit, a przy tym niekorzystne założenia to przeciwwskazania do zgłoszenia 3♦
5jeżeli już jednak taki przepych nastąpi, to S – z układem 5–4 i dobrze położonym ♦K – przepchnie się zazwyczaj na 3♥
Po pierwsze bowiem, owe 3♦(WE) trudno byłoby stronie przeciwnej skontrować, zaś po drugie, przeciwko takiej grze S w naturalny sposób wyszedłby zapewne ♥D – i już rozgrywający byłby w stanie wybronić się tylko bez jednej, bez kontry za 100. Wziąłby bowiem pierwszą lewę ♥A w ręce i wyszedł blotką karo. Najprawdopodobniej S wskoczyłby wtedy ♦K, potem więc E prawidłowo zagrałby ze stołu ♦W (większa szansa niż związana z pociągnięciem ♦A z góry – na secowego mariasza) i oddał tylko jedną wziątkę atutową. Uniknąłby też przebitki treflowej i skompletował osiem lew: cztery karowe, dwie kierowe oraz dwie treflowe. Aby położyć go bez dwóch, obrońcy musieliby zmontować szybką przebitkę treflową (po wiście w ten kolor bądź pikiem i zmianie na treflowy).
Tymczasem 3♥(S) powinny zostać bez trudu zrealizowane – rozgrywający albo przebije na stole pika, albo – szczególnie po trzykrotnym połączeniu przez przeciwników atutów – wyrobi sobie przebitką trefle. A po ataku w uzgodnione kara skompletuje nawet 10 wziątek, na ♦D wyrzuci bowiem z ręki trefla. I znów albo przebije w dziadku pika, albo – po trzykrotnym połączeniu mu atutów – wyrobi sobie dwoma przebitkami w ręce fortę treflową w dziadku i pozbędzie się na nią z ręki pika.
W protokole rozdania spotkamy wpisy w wysokości 170, minimaksowe 140 oraz 100 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7(NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 9 (NS)
♠ – 7 (WE)
BA – 6(WE).

 
                 
                 
                 
                 poniedziałek, 11 kwietnia 2016 20:30 |
poniedziałek, 11 kwietnia 2016 20:30 |  Wpisany przez Łukasz Jasiński
Wpisany przez Łukasz Jasiński