Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 4/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.

Rozdanie 23
Rozd. S,
po partii: obie
Q 5 2
A J
Q 7 5 4
K Q 6 5
 
J 7 6
5 2
A J 6
A J 10 9 2
rozd. 23 A K 4
Q 10 9 8 6
9 3 2
4 3
  10 9 8 3
K 7 4 3
K 10 8
8 7
 

W

N

E

S

pas

1

pas1

1

pas

1BA

pas

22

pas

pas

pas

 

 

1marne 14 PC, a przede wszystkim tylko dubel kier, nie można więc dać kontry wywoławczej

2na ogół będzie to lepszy kontrakt niż 1BA, nawet jeśli partner ma w kierach tylko dwie karty

Tak potoczy się licytacja na wielu stołach turnieju, a przeciwko finalnym 2(E) S zawistuje 9 (odmiennie). W ten sposób zostanie podegrany dziadkowy W; rozgrywający dołoży ze stołu blotkę i zabije lewę A w ręce. Następnie najprawdopodobniej zrobi impas W na stole, zaś N zabije go D i odejdzie – powiedzmy – blotką karową (albo zagra A i W). S wstawi na trzeciej ręce K, którego E pobije A w dziadku i wyjdzie stamtąd kierem. N nie będzie wtedy mógł wskoczyć A, musi dołożyć W. Z ręki ED i gdy S pobije ją K (będzie mógł też jednak przepuścić), powtórzy 8. Rozgrywający weźmie lewę K w ręce i zagra 10, N zaś zabije ją A, ściągnie D oraz D i będzie kontynuował karem. Rozgrywający utrzyma się wtedy W  na stole, po czym nie pozostanie mu nic innego, jak ściągnąć A i zagrać treflem, to jednak doprowadzi do promocji 7 w ręce e-S-a na wziątkę wpadkową. Możliwe są też inne warianty przebiegu rozgrywki i obrony, jeśli tylko jednak strona NS zachowa należytą staranność, to ona będzie ostatecznie górą.

Teoretycznie rzecz ujmując, najwyższym kontraktem, jaki w tym rozdaniu wychodzi, jest 1BA(W), to jednak przede wszystkim dzięki temu, iż gracz N każdym swym wistem będzie musiał podać rozgrywającemu pomocną dłoń. Często doprowadzi to nawet do zdobycia przez W ośmiu wziątek; najczęściej – po ataku karowym – będą to trzy kiery, dwa piki, dwa kara i trefl. Po figurze, a nawet blotce treflowej problemy rozgrywającego będzie jeszcze mniej skomplikowane. Potwierdza to analiza teoretyczna, z której wynika, iż drogę do bezwarunkowego położenia gry 2BA(W) otworzyłby tylko pierwszy wist D (!?), wyrabiający wprawdzie W, ale też wytrącający jedno dojście do kierów dziadka; oraz W (!?), po którym S zabiłby D królem i odwrócił 10 (!), rozpoczynając tzw. manewr okrążający przeciwko waletowi i dziewiątce w tym kolorze.

W protokole rozdania spotkamy następujące wpisy: 120, 90 i 110 dla WE oraz wpadkowe 100 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny:1BA(W), 7 lew; 90 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 6 (NS,WE!);

– 7 (NS);

– 7(WE);

– 7 (NS);

BA – 7 (W!).