KMP 7/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 24.
Rozdanie 24 Rozd. W, po partii: - |
♠ 9 8 5 4 3 2 ♥ 9 6 4 ♦ 7 ♣ Q 10 6 |
|
♠ J 10 7 ♥ A K 10 8 7 2 ♦ 8 3 2 ♣ A |
♠ A K 6 ♥ 5 3 ♦ A 10 9 ♣ K 9 5 4 2 |
|
♠ Q ♥ Q J ♦ K Q J 6 5 4 ♣ J 8 7 3 |
W tym rozdaniu gracze W będą otwierać 1♥, po pasie N (chyba nie ma takich rewolwerowców, co z kartą N wejdą nawet przed partią) E zalicytuje forsujące do dogranej 2♣, a S wejdzie 2♦. Teraz W powtórzy kiery, a E dzięki temu, że 2♣ forsowało do dogranej, ma szanse dać lekką zachętę do szlemika odzywką 3♥. W zalicytuje 4♣, co powinno oznaczać krótkość (po szlemikowym uzgodnieniu koloru starszego na wysokości 3 3BA oznacza kartę bez krótkości) i E powinien już odpuścić – do szlemika trzeba u partnera pełnych kierów i asa trefl a najlepiej króla karo…
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♥ | pas | 2♣ | 2♦ |
2♥ | pas | 3♥ | pas |
4♣ | pas | 4♥ | pas… |
Po ataku w karo 12 lew bierze się automatycznie, ale szlemik jest na pewno zdecydowanie poniżej szans opłacalności.