KMP na IMP 8/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 10.
Rozdanie 10 Rozd. E, po partii: obie |
♠ Q 6 ♥ Q 9 8 ♦ Q J 10 5 2 ♣ 7 6 3 |
|
♠ K J 8 3 ♥ K J 2 ♦ A K 4 ♣ Q 8 2 |
♠ 9 5 4 ♥ 10 7 6 4 ♦ 9 7 3 ♣ A K 4 |
|
♠ A 10 7 2 ♥ A 5 3 ♦ 8 6 ♣ J 10 9 5 |
Tutaj po dwóch pasach gracze W będą otwierać 1BA i na większości stołów licytacja się na tym zakończy.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
1BA | pas… |
N zaatakuje damą karo. Jeżeli teraz S przepuści pierwsze karo, zabije drugie i przejdzie do stołu treflem, a teraz zagra w kiery do waleta w ręce, to ma szanse na 8 lew – teraz N wyrobi sobie kara i zagra w kiery. S zabije i zagra w pika… Rozgrywający ma „palcówkę” – oddanie dwóch pików grozi wpadką. Nie ma przesłanek z rozkładu punktów, można zagrać „na większą wypłatę” – as pik w ręce S daje nadróbkę i +120, a w ręce N – tylko swoje – obrona weźmie 3 kara, 2 kiery i pika – przy takiej kalkulacji można wstawić króla. Wstawienie waleta pik doprowadzi do wpadki.
Tam, gdzie E zdecyduje się na Staymana – aczkolwiek 7 PC, układ 4333 i czwarta dziesiątka kier – to na pewno karta, z którą statystycznie należy pasować, W będzie grał 2BA:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | ||
1BA | pas | 2♣ | pas |
2♠ | pas | 2BA | pas… |
Wtedy po opisanej wyżej obronie i rozgrywce nie będzie miał palcówki pikowej – aby wygrać kontrakt, musi zastać asa pik w ręce S.