Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 6/2025 - analiza rozdań
Rozdanie 3.
Tutaj gracze S będą pasować, a W otworzy 1♦. N będą pasować, teraz wielu graczy E będzie miało do dyspozycji „odwrotne Flannery” – 2♥ oznaczające 5♠ i 4+♥ w sile poniżej inwitu, po którym W pewnie zainwituje końcówkę, a E ją dołoży:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1♦ | pas | 2♥* | pas |
3♥ | pas | 4♥ | pas… |
2♥ – 6-9 PC, 5♠-4+♥.
S zaatakuje najczęściej w trefle, a rozgrywający pobije asem i zagra w karo. Jeżeli S wskoczy asem, to przy podziale kar 3-3 dalsza rozgrywka jest bezproblemowa. Jeżeli S przepuści, a W położy króla, to weźmie nadróbkę. Jeżeli rozgrywający położy waleta, N weźmie damą… Teraz rozgrywający musiałby zagrać na spadnięcie asa, a nie na ekspas i na pewno niejeden przegra.
Tam, gdzie E nie ma do dyspozycji takiego narzędzia, odpowie 1♠, a W powtórzy kara. Teraz E zgłosi kiery, W podniesie ten kolor, a E zapewne zalicytuje końcówkę:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1♦ | pas | 1♠ | pas |
2♦ | pas | 2♥ | pas |
3♥ | pas | 4♥ | pas… |