Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 6/2025 - analiza rozdań
Rozdanie 21.
Rozdanie 21 Rozd. N, po partii: NS |
♠ 2 ♥ Q J 4 3 ♦ Q 10 8 2 ♣ K 8 7 6 |
|
♠ K 7 ♥ 8 7 6 5 2 ♦ A J ♣ J 9 5 4 |
![]() |
♠ A Q J 9 8 4 3 ♥ A K ♦ K 4 3 ♣ Q |
♠ 10 6 5 ♥ 10 9 ♦ 9 7 6 5 ♣ A 10 3 2 |
Tutaj po pasie N gracze E będą otwierać 1♠ (Strefa) bądź 1♣ (Wspólny Język). Po 1♣ S spasuje, a W odpowie 1♥. E skoczy w 2♠, pokazując silnego trefla z dobrym kolorem pikowym, W zalicytuje zapewne 2BA. E powtórzy piki, a W cue bidem 4♦ zachęci do szlemika. E może dać Blackwooda i po informacji o 2 wartościach zalicytuje szlemika.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | pas | |
1♥ | pas | 2♠ | pas |
2BA | pas | 3♠ | pas |
4♦ | pas | 4BA | pas |
5♥ | pas | 6♠ | pas… |
Szlemik pikowy jest bezproblemowy w rozgrywce, wystarczy przebić jedno karo.
W Strefie będzie nieco trudniej, po otwarciu 1♠ W odpowie 1BA. E zalicytuje 2BA – forsujące do dogranej bez bocznego koloru, W powinien zalicytować sztuczne 3♣, a E przez 3♠ wskaże kolor 6+. Jeżeli teraz W da cue bid 4♦, to WE będą w szlemiku, po miękkim 4♠ E raczej nie ruszy dalej.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♠ | pas | |
1BA | pas | 2BA* | pas |
3♣* | pas | 3♠* | pas |
4♦ | pas | 4BA | pas |
5♥ | pas | 6♠ | pas… |
2BA – forsujące do dogranej bez bocznego koloru;
3♠ – 6+ pików;
4♦ – cue bid, maksymalna ręka w świetle odpowiedzi 1BA.
Tam, gdzie u pary WE rebid 2BA ma znaczenie tradycyjne – inwitu – E musi zalicytować „krzywy” forsing 3♦, ale dalej jest szansa na dojście do szlemika:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♠ | pas | |
1BA | pas | 3♦* | pas |
3♠* | pas | 4♣* | pas |
4♦* | pas | 4BA | pas |
5♥ | pas | 6♠ | pas… |
3♦ – forsing do dogranej, w zasadzie 5+♠ i 4+♦;
3♠ – negatywny wybór, dubel pik, karta nie nadająca się na 3BA ani 4♦;
4♣ – cue bid przy uzgodnionych pikach;
4♦ – cue bid.
Takie rozdania są argumentem za stosowaniem konwencji typu Gazzilli (gdzie po odpowiedzi 1BA rebid 2♣ jest dwuznaczny – albo naturalny, albo z wszystkimi rękami w sile 17+PC) po otwarciach 1♥ i 1♠.