Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 10/2025 – analiza rozdań
Rozdanie 11.
Rozdanie 11 Rozd. S, po partii: - |
♠ 10 7 6 ♥ K Q J 9 3 ♦ ♣ A 6 4 3 2 |
|
♠ A 9 4 ♥ A 10 4 ♦ A K 7 6 3 2 ♣ 10 |
![]() |
♠ K Q 5 3 ♥ 6 ♦ Q 10 9 5 4 ♣ K J 7 |
♠ J 8 2 ♥ 8 7 5 2 ♦ J 8 ♣ Q 9 8 5 |
Tutaj po pasie S gracze W będą otwierać 1♦. Teraz z kartą N część wejdzie dwukolorówką (2BA – dwa najniższe kolory), a część 1♥. Po 1♥ E wskaże piki, naturalnie bądź transferową kontrą, S skoczy w blokujące 3♥. W da nadwyżkową kontrę, a E zalicytuje zapewne 4♥ co brzmi jak cue bid krótkościowy uzgadniający kara, po czym W sprawdzi wartości i pewnie zalicytuje szlemika:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1♦ | 1♥ | 1♠ | 3♥ |
ktr. | pas* | 4♥ | pas |
4BA | pas | 5♦ | pas |
6♦ | pas… |
pas – niejeden podniesie kiery do 4♥, po czym E zalicytuje 5♦; czy teraz W zdecyduje się na szlemika?
Na kara jest 12 lew bez problemu, jeżeli po zagraniu trefla z ręki N nie wskoczy asem, to rozgrywający powinien postawić króla – weźmie wtedy wszystkie lewy.
Tam, gdzie N wejdzie dwukolorówką 2BA, E bez specjalnych ustaleń zacznie pewnie od kontry, aby zachować szanse uzgodnienia pików. Po kontrze, S, widząc podwójne fity, zapewne zablokuje 4♥. W da kontrę, która po takim skaczącym uzgodnieniu kierów nie jest karna, ale nadwyżkowa, E odejdzie w 5♦ i to zapewne zakończy licytację:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1♦ | 2BA* | ktr. | 4♥ |
ktr. | pas | 5♦ | pas |
? | pas… |
2BA – 5+-5+, trefle i kiery.
Tam, gdzie WE grają konwencją „unusual vs unusual”, E po 2BA zalicytuje 3♣ – fit karowy, co najmniej inwit, nie wyklucza 4 pików (wyklucza 5 pików – wtedy licytuje się wyższy z kolorów przeciwnika). Jeżeli jednak teraz S skoczy w 4♥, WE nie mają łatwo. Z drugiej strony, po 4♥ 4♠ gracza W będzie chyba cue bidem a nie wskazaniem czwórki i E może zalicytować szlemika, chociaż bez żadnego asa nie jest to łatwe.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1♦ | 2BA | 3♣* | 4♥ |
4♠* | pas | 5/6♦ | pas… |
3♣ – co najmniej inwit, 4+♦, możliwe 4 piki; inne odzywki – 3♥ – forsujące do dogranej, 5+♠, 3♦ – przepych, 3♠ – nieforsujące, zwykle 6 pików;
4♠ – w zasadzie „widząc” u partnera singla kier można zalicytować 6♦.