Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 3/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 3/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 19; rozdawał S, po partii WE.

Rozdanie 19
Rozd. S,
po partii: EW
9 6 3
A Q 8 5
A K Q 10
10 4
 
A 8 5 4 2
4 2
8 5 3
Q 5 3
rozd. 19 Q 10 7
9 7 6 3
J 6 2
A J 6
  K J
K J 10
9 7 4
K 9 8 7 2
 

W

N

E

S

pas1

pas

1BA

pas

3BA

pas

pas

 

 

1nieco za mało na pierwszoręczne otwarcie

albo:

W

N

E

S

11

pas

1

pas

1BA

pas

3BA

pas

pas

pas

 

 

 

1na pewno jednak takie otwarcie przynajmniej od czasu do czasu będzie padać

Grane tu będą firmowe 3BA – na ogół z ręki e-N-a, ale też od czasu do czasu z e-S-a. W tym drugim wypadku W zawistuje pikiem, więc jego partner wstawi na trzeciej ręce D, którą rozgrywający zabije K. Jeśli gracz S założy, że piki dzielą się 4–4, może poszukać dziewiątej wziątki w treflach (dobrze położony as) albo w karach (podział 3–3 albo gorszy, ale z krótkim waletem, do łatwego wyimpasowania byłby też piąty i szósty W u W). Tak czy owak, należy zacząć od ściągnięcia A K – kiedy obaj obrońcy dodadzą do koloru, szansa na jego podział 3–3 (teraz 1–1) wzrośnie z apriorycznych 36% do 60% (zostaną bowiem wykluczone rozkłady 6–0, 5–1 orz 4–2 z drugim waletem). Tym bardziej trzeba przeto ściągnąć D (a nie grać w trefle), a potem (przedtem) cztery kiery i wreszcie 10. A następnie spróbować ze stołu trefla – do króla, może zdarzyć się coś dobrego. I rzeczywiście – A stoi, a piki są w rękach przeciwników zablokowane, będą więc oni mogli odebrać tylko trzy lewy w kolorach czarnych: A oraz dwa piki. Stąd dosyć niespodziewana, ale w pełni zasłużona nadróbka.

Tym bardziej należałoby tak właśnie rozgrywać, żywiąc przekonanie, że W zaatakował z pięciokartu. Rozgrywający nie będzie wtedy mógł sobie pozwolić na stratę tempa (na zablokowanie pików trudno liczyć), przeto powinien po prostu ściągnąć swe wziątki w kolorach czerwonych. A następnie spróbować ze stołu trefla…

Przeciwko 3BA(N) obrońca E wyjdzie natomiast w kiera. Rozgrywający powinien wtedy rozpocząć od zagrania trefla do króla, impas przeciwko młodszym honorom w tym kolorze to gra zbyt wolna, przeciwnicy niechybnie otworzą bowiem piki. Gdy K utrzyma się, niektórzy rozgrywający powtórzą treflem, zwłaszcza że nieznana jest jeszcze sytuacja w karach, nie ma przeto zagwarantowanych dziewięciu wziątek. Oczywiście po utrzymaniu się W E wyjdzie w pika i zawodnicy N staną przed śmiertelną palcówką, ale przecież musieli się z tym liczyć, zagrywając  drugi raz w trefle. Zasada Laski (Krzysztofa Lasockiego), która każe zagrać na podzielone asy, i w tym wypadku okaże się jednak skuteczna i zagwarantuje rozgrywającemu cenne 10 wziątek. Ci, którzy jej nie znają, polegną bez jednej.

Już przeto widać, że po utrzymaniu się K optymalną kontynuacją będzie zgranie kierów i kar, a potem wyjście z ręki w pika, z planem trafienia palcówki w tym kolorze. Jeśli kara dadzą cztery wziątki, będzie to gra o nadróbkę, jeśli tylko trzy – o kontrakt [chyba że trzeba będzie oddać A, trzy trefle (w końcówce zostaną bowiem na stole dwa piki i tylko dwa trefle) oraz W].

Najpopularniejszym wpisem w protokole rozdania będzie 430 dla NS, trafią się też jednak 400 dla tej strony, jak i – sporadycznie – wpadkowe 50 dla WE.

Minimaks teoretyczny: 5(NS), 10 lew; 450dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 10 (NS);

– 11(NS);

– 11 (NS);

– 7 (NS);       

BA – 10 (NS).