Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 3/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 3/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 29; rozdawał N, obie po partii.

Rozdanie 29
Rozd. N,
po partii: obie
A J 10 3
J 8
8 6 3
A Q 10 3
 
5 2
A 9 4
J 7 4
9 8 6 4 2
rozd. 29 Q 8 6
K 7 2
A K 10 5 2
K J
  K 9 7 4
Q 10 6 5 3
Q 9
7 5
 

W

N

E

S

1

1BA1

22

pas

2

pas3

pas

pas

 

 

 

1naturalne, 15–18 PC

2konwencyjne wskazanie kolorów starszych

3można spróbować 3, ale jest to związane ze stosownym ryzykiem

Gdyby S nie miał do swojej dyspozycji tej pożytecznej konwencji, mógłby albo pasować, albo spróbować 2. Ta ostatnia gry mogłaby już zostać położona bez jednej i tak bez wątpienia by się stało; w pierwszym z powyższych przypadków natomiast 1BA(E) obiegłoby i rozgrywający bądź to zrealizowały je z nadróbką (gdyby podegrał z dziadka trefle, a kara pociągnął z góry), bądź to wpadłby bez jednej (gdy zaimpasowałby D). Tymczasem 2 strony NS zostaną łatwo zrealizowane, N odda bowiem jedynie dwa kara, dwa kiery oraz trefla. A gdy na zagranego ze stołu w pierwszej rundzie koloru kiera W nie wskoczy asem, aby podegrać trefle, rozgrywający będzie nawet mógł zdobyć nadróbkę (wyrobi sobie kiery i nie odda trefla).

Możliwy jest wszakże i taki rozwój wydarzeń:

W

N

E

S

1

1BA1

22

pas

2

3(!?)

pas

pas

pas

 

 

1naturalne, 15–18 PC

2konwencyjne wskazanie kolorów starszych

3można spróbować 3, ale jest to związane ze stosownym ryzykiem

A tę grę da się położyć tylko bez jednej, bezwarunkowo tylko wtedy, gdy albo S da pierwszy wist w atu (krok niezbyt naturalny) i obrońcy trzykrotnie je połączą, albo jeśli padnie nawet wist kierowy – drogą promocji damy atu w ręce S. Na pewno więc przynajmniej od czasu do czasu 3(E) będą zrealizowane.

W protokole rozdania spotkamy wpisy w wysokości 110, 140 oraz 100 dla NS, ale też bez wątpienia 110, a może i minimaksowe 120 po stronie WE.

Minimaks teoretyczny:  2BA(WE), 8 lew; 120 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (WE);

– 8 (WE);

– 7 (NS);

– 8 (NS);

BA – 8 (WE).